FANDOM

Wyspy Południowe – archipelag położony między Starym Kontynentem i Arboreą. Rozciągają się tam wyspy na odcinku kilku mil morskich. Niektóre z nich zostały już skolonizowane podczas gdy na innych stopa cywilizacji jeszcze nie stanęła. Wyspy Faranga i Gaurus leżą na wschód od archipelagu.

Wyspy

Lista wysp należących do archipelagu:

Antigua

Położona jest między Tacariguą i Arboreą. Znajduje się na niej główna siedziba piratów na Wyspach Południowych.

Calador

Półwysep leżący na zachód od Starego Kontynentu i Wyspy Czaszki oraz na północ od Arborei. Zamieszkana jest przez Łowców Demonów i mieszkańców nadbrzeżnej wioski. Znajdują się tu liczne pradawne ruiny Wojowników Mroku.

Kila

Leży na północ od Arborei i zachód od Taranis. Jest zamieszkana przez Plemię Kila, Piratów i Pająki. Żyje też na niej najstarsza istota na całym świecie – Margoloth.

Tacarigua

Położona na zachód od Starego Kontynentu. Po południowej stronie wyspy założyła plantację trzciny cukrowej, a na północnej części swoją kryjówkę mieli piraci, jednak ta została zniszczona przez Cienie

Taranis

Położona jest między Starym Kontynentem, a północną częścią Arborei. Zamieszkana jest przez Magów i gnomy. Znajduje się na niej słynny Reaktor – arcydzieło Magów z Taranis.

Wyspa Skarbów

Znajduje się najdalej na wschód, ze wszystkich wysp archipelagu. Zamieszkała przez stwory Mary. Nie ma na niej nic ciekawego oprócz skarbu, zakopanego przez kapitana Stalowobrodego.

Wyspa Sztormów

Znajduje się na południe od Starego Kontynentu. Jest cała otoczona przez magiczne sztormy. Zamieszkana głównie przez gargulce i stwory Mary. W samym jej środku znajduje się Świątynia Powietrza.

Wyspa Umarłych

Jest położona na północny wschód od Arborei. Znajdują się na niej stare grobowce Indian i przejście w zaświaty. Zamieszkana jest przez nieumarłych.

Wyspa Złodziei

Położona między Tacariguą, a południową częścią Starego Kontynentu. Jest zamieszkała przez gnomy.

Wyspa Mgieł

Leży na północny-zachód od Kili i na południowy-zachód od Caladoru. Wyspa Mgieł jest dopiero kolonizowana przez Inkwizycję, przez co wyspa zamieszkana jest tylko przez jej wojowników. Na niej też znajdują się najważniejsi wśród CieniPożeracze dusz.

Wyspa Czaszki

Położona jest na zachód od Starego Kontynentu. To na niej narodziło się zło. Zamieszkują ją Cienie, nieliczne zwierzęta, a także Władca TytanówNekroloth.

Świątynia Wody

Świątynia znajdująca się na samym środku Mórz Południowych. Jest kryjówką Mary, z której sieje zamęt na Wyspach Południowych, Starym Kontynencie i Arborei.

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki