FANDOM

Wybrzeże Ostrzy – jeden z najlepiej poznanych przez Inkwizycję fragmentów południowego kontynentu. Protektorzy Inkwizycji nie patrolują obszarów położonych w głębi lądu, ograniczają się do zapewnienia bezpieczeństwa w okolicy Puerto Isabella, największego miasta w nowym świecie. Dalej jest tylko dżungla, zasiedlona przez dzikie bestie oraz plemię Shaganumbi. Ich wioska położona jest nad rozlewiskiem rzeki u stóp jednego z najpiękniejszych wodospadów w okolicy.

Przed akcją gry

Wiadomo że wybrzeże od setek lat zamieszkiwało plemię Shaganumbi. Odwiedził je też kiedyś kapitan Stalowobrody. Później Inkwizycja założyła tu swoją pierwszą kolonię na Arborei - miasto Puerto Isabella, jednak szybko rozpoczęła konflikt z plemieniem Indian.

Risen 2: Mroczne Wody

Bitwa z Wroną

Na wybrzeże przybył kapitan Wrona by przyzwać Tytana Ziemi. Pozyskał on pomoc wodza Shaganumbi - Bakira i rozpoczął przygotowania do przyzwania Tytana w Świątyni Ziemi. Rozesłał też swych ludzi w różne zakątki wybrzeża. Potem z Tacarigui przybył Bezimienny wraz z kapitanem Stalowobrodym i Patty by zdobyć harpun Tytanów. Bohater uzyskał poparcie jednej ze skłóconych frakcji i udał się do świątyni, gdzie wraz ze swymi sojusznikami pokonał Wronę i jego załogę, a potem zniszczył Tytana Ziemi z pomocą harpuna. Następnie, w Puerto Isabella ukradł wraz z Patty statek Inkwizycji - Czarną Betty i odpłynął by odnaleźć inne artefakty Tytanów.

Plaga gargulców

Później Bezimienny jeszcze raz przybył na wybrzeże by powstrzymać plagę gargulców jaka rozprzestrzeniła się na Wyspach Południowych i Arborei. Odnalzał gniazda stworów w pobliżu dróg prowadzących do Puerto Isabella i wioski Shaganumbi z wieży piratów.

Dalsze losy

Dalsze losy Wybrzeża Ostrzy nie są znane gdyż w Risen 3 nie można na nie popłynąć i nie jest ono wspominane. Wiadomo jednak że komendant Sebastiano opuścił Puerto Isabella, by wspomóc oddziały Inkwizycji na Tacarigui w walce z cieniami.

Najważniejsze miejsca

Najważniejsze miejsca znajdujące się na obszarze:

Puerto Isabella

Pierwsza baza Inkwizycji w Arborei. Jest największym miastem w Nowym Świecie. Inkwizycja wiąże z nim wielkie nadzieje związane z Wojną Tytanów. Kolonia otoczona jest bujną dżunglą. Posiada własny port a także solidne mury na których umieszczone są armaty pozwalające obronić się zarówno przed Piratami jak i Tubylcami.

Świątynia Ziemi

W głębi lądu, u stóp gór znajduje się pradawna świątynia. Tysiąc lat przed założeniem koloni przez Inkwizycję, jej pobliże zamieszkiwało plemię ziemi. To z niej kapitan Wrona przyzwał Tytana Ziemi którego potem zniszczył Bezimienny.

Wioska Shaganumbi

Jest to wioska zamieszkana przez Indian z plemienia Shaganumbi. Jej wodzem jest Bakir. Położona jest na zachodniej części wybrzeża. W jej centrum płonie wielkie ognisko od którego w pewnej odległości zbudowane są chaty w których mieszkają mieszkańcy. Na jej tyłach znajduje się świątynia.

Wieża Inkwizycji

Wieża więzienna zbudowana przez Inkwizycję na wzgórzu w drodze między Puerto Isabella, a wioską Shaganumbi. Przetrzymywani są w niej schwytani Indianie, przed wysłaniem do miasta. Zarządza nią Torres.

Wieża piratów

Wieża zwiadowcza położona na północno-wschodniej części wybrzeża w której stacjonowali rekruci Inkwizycji. Gdy na wybrzeże przypłyną kapitan Wrona udał się do niej i wybił wszystkich stacjonujących w niej rekrutów i obsadził swymi ludzimi. Następnie została odbita przez Bezimiennego, Stalowobrodego i Patty.

Indiański cmentarz

Cmentarz na którym chowani są zmarli członkowie plemienia Shaganumbi. Jest strzeżony przez Nieumarłych wojowników Indian.

Mieszkańcy

Lista mieszkańców wybrzeża:

uerto Isabella

Wioska Shaganumbi

Inne miejsca

Legendarne przedmioty

Legendarne przedmioty znajdujące się na obszarze:

Skarby

Skarby zakopane na obszarze:

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki