FANDOM

Wilson [czyt Łilson] – postać występująca w Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów. Jest on kowalem mieszkającym początkowo na Antigui. Następnie przenosi się do twierdzy Łowców Demonów na Caladorze. Jest wujem Pansela.

Przed akcją gry

Od dawna znał Admirała Alvareza i kapitanów, od dawna też pracował w swej kuźni na Antigui. Niedługo przed przybyciem Bezimiennego miał styczność z Grace, jednak jej to spotkanie niezbyt się podobało. Poza tym obstawił zakład w karty z miejskim rusznikarzem Henrim. Przegrał go jednak, a ceną tego był jego ukochany pistolet. Henri uznawał Wilsona za barbarzyńcę, w którego posiadanie nigdy nie powinno trafić takie cudo jakim był jego pistolet.

Risen 2: Mroczne Wody

Spędza dnie na pracy w kuźni. W rozmowie z bohaterem jest dość niemiły, a zwłaszcza w sprawie handlu. Powodem tego jest to, że Wilson nie ma najmniejszego zamiaru sprzeciwiać się embargo Admirała. Bezimienny nie musiałby zawracać sobie tym głowy gdyby nie Slayne. Za cenę doprowadzenia do Noża Ofiarnego podaje wyposażenie swojego okrętu, a jego częścią jest nowa armata, którą to można nabyć jedynie u Wilsona. Kowal nie zamierza jednak łamać zakazu, choć jak sam przyznaje nie postawiłby posłuszeństwa wobec Alvareza ponad pieniędzmi. Mimo to zrobienie interesu z kowalem skupia się na zawarciu umowy. W tym wypadku zasadę "coś za coś" można spełnić na dwa sposoby - Wilson nie mówi konkretnie czego chce za swoją pomoc, chce tylko czegoś, co miałoby dla niego wartość. Można więc załatwić mu towarzystwo poznanej już Grace albo odebrać rusznikarzowi Henriemu jego pistolet. Kowal twierdzi, że żadna sprawa nie będzie prosta - Grace uważa go za starego, grubego robola z zawszoną brodą, a Henri prędzej skona niż zwróci ów pistolet. Jeśli Bezimienny zdecyduje się namówić do pomocy Grace musi bardzo uważać podczas rozmowy - jedno słowo nie tak, a nie tylko spaprze zadanie, ale też "dama" do końca akcji będzie na niego bardzo wściekła. Henri natomiast nie ma zamiaru oddać pistoletu byle komu i chce być pewien, że oddaje go w ręce wyborowego strzelca, dla tego wyzywa Bezimiennego na pojedynek strzelecki, lecz nawet jeśli bohater go wygra musi zapłacić tysiąc sztuk złota. Niezależnie od formy "pomocy" kowal zgadza się na sprzedaż armaty. Może też nauczyć bohatera kowalstwa.

Risen 3: Władcy Tytanów

Zagubiony może go spotkać w Cytadeli Łowców Demonów na Caladorze. Jest on nadal kowalem. Prosi bohatera o drobną przysługę mianowicie o zaniesienie pierścionka zaręczynowego swojej dziewczynie - Grace na Antigui, prosi też żeby Zagubiony był bardzo dyskretny. To on daje piratowi zbroję, kiedy awansuje na poszczególny stopień w hierarchii Łowców Demonów. Może nauczyć bohatera kilku rzeczy o muszkietach i pistoletach, jak i również sprzedać kilka broni. Kiedy Zagubiony ubiega się o awans na Łowcę, Wilson każe mu znaleźć kilka Ksiąg Zła - jedna na każdej lokacji (oprócz Wybrzeża Krabów, Wyspy Czaszki, Wyspy Złodziei i Wyspy Mgieł). Po dołączeniu do Łowców Demonów zleca Zagubionemu zadanie odnalezienia Alvita, jego drugiego czeladnika (pierwszym jest Pansel). Jeżeli bohater wykona zadanie, Wilson będzie od niego skupował bryłki żelaza. Pirat może dać mu wiadomość od Grace.

Dalsze losy

Najpewniej kowal wraca na Antiguę i bierze ślub z Grace.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki