FANDOM

Wielki krab – stworzenie, występujące w Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów. Wielkie kraby występują na plażach, w pobliżu wielkich zbiorników wodnych, gdzie poszukują pożywienia (nie pogardzą ludzkim mięsem).

Wygląd

Jak sama nazwa wskazuje są to duże wersje zwykłych krabów. Tak samo jak ich małe odpowiedniki mają osiem odnóż, z czego przednie to szczypce. Posiadają wielką i bardzo wytrzymałą skorupę, której nie przebije żadne ostrze. W drugiej odsłonie ich kolorystyka sprowadza się do szarawych, ponurych kolorów (co może być spowodowane magią Mary, za pomocą której były kontrolowane), natomiast w trzeciej części ich kolory są zupełnie inne. Nadal mają szarawy pancerz lecz jest bardziej jaśniejszy, a ich kończyny i podbrzusze nabrały kolorów czerwonego i niebieskiego. 

Walka

Atakują pojedynczo, chociaż zdarzają się przypadki, kiedy wielkie kraby występują w grupach liczących nawet pięć osobników. Czekają na ofiarę zakopane w piasku. Może się zdarzyć, iż będą przebywać na powierzchni. Zawsze przed atakiem "ostrzegają" przeciwnika kilkoma rykami. Do walki używają swych wielkich szczypiec. Są duże i wolne, przez co czasem podczas walki nie zdążą zaatakować. Swoimi szczypcami bronią się przed wszelkimi ciosami.  

Sposób pokonania

Risen 2: Mroczne Wody

Nie powinny sprawiać kłopotu początkującemu graczowi, (nawet jeśli posiada pierwszą broń) kiedy posiada umiejętność kopniak lub jakikolwiek muszkiet z bagnetem. Używając kopu lub bagnetu wystarczy trafić je w cienki pancerz w okolicy głowy, by je wywrócić, wtedy wystarczy tylko uderzać potwora w miękkie podbrzuszu, które jest jego słabym punktem.

Risen 3: Władcy Tytanów

W tej części także nie powinny sprawiać większych kłopotów tym bardziej, że gracz od razu posiada umiejętność potężnego ataku, która pomaga przewrócić kraba. Po jego przewróceniu należy działać tak samo jak w poprzedniej części.

Risen 2: Mroczne Wody

Często przebywają w towarzystwie piaskowych diabłów. Łatwo przewracają się na plecy, co jest ich słabym punktem. Pojawiają się w pojedynkę, rzadziej w grupach. Bohater może z nich uzyskać muszlę ostrygi oraz oko jeżeli posiada nóż rytualny. Po pokonaniu Władczyni Tytanów - Mary większość z nich zdechła.

Risen 3: Władcy Tytanów

Zagubiony może spotkać kilka niedobitków tej zarazy podczas swej przygody.

Osiągnięcia związane z wielkimi krabami

Risen 2: Mroczne Wody

Więcej z Fandomu

Losowa wiki