FANDOM

Venturo – postać, występująca w Risen 2: Mroczne Wody i w DLC Wyspa Mgieł do Risen 3: Władcy Tytanów. Jest zwiadowcą Inkwizycji o randze Protektora. To doskonały strzelec mający nerwy ze stali.

Przed akcją gry

Dawno temu był zwykłym parobkiem zajmującym się pracą w polu. Jego życie było spokojne do czasu zastąpienia przez farmera robotników niewolnikami. Nazwał to modernizacją, w wyniku tej decyzji wszyscy jego pracownicy (w tym Venturo) stracili pracę. Nie pozostało mu nic poza dołączeniem do Inkwizycji. Tak okazało się, że ma wrodzony talent strzelecki – jak sam mówi, dostał broń, trafił do celu za pierwszym razem i tak został strzelcem wyborowym.

Podczas służby odwiedził kiedyś Calderę.

Risen 2: Mroczne Wody

Po przybyciu na Wybrzeże Ostrzy Sebastiano nakazuje Bezimiennemu znaleźć zaginionego zwiadowcę, którym jest właśnie Venturo. Po zebraniu wskazówek od Aguilara i Torresa Bezimienny wyrusza w okolice Świątyni Ziemi i podążając za znakami, które strzelec pozostawił odnajduje go w okolicach Wioski Shaganumbi. Na miejscu prosi go o pomoc – ma dowiedzieć się ilu wojowników Chaka Bakir zabrał ze sobą (tę informację może zdobyć od Ranapiriego). Po otrzymaniu informacji, że tubylców powinno być na zewnątrz ośmiu i trzech w środku postanawia wrócić do Puerto Isabella, jednak zahaczając o Świątynię. Bohater może wyruszyć z nim, jeśli tak zrobi dochodzą do małej barykady, na której zamieszkało kilku piratów Wrony którym przewodził Basil. Mogą ich zostawić, zaatakować razem, lub heros może iść sam od tyłu. Jego dalsze losy są zależne od poczynań gracza:

  • Jeśli opowie się za tubylców Venturo nie odgrywa żadnej roli, jego miejsce na okręcie (zarówno w sensie dosłownym jak i przenośnym) zajmuje Chani, a sam będzie ciągle siedział w barze portowym.
  • Jeśli opowiedział się za Inkwizycją Venturo jest jedną z ważniejszych postaci i dołącza do załogi bohatera.

Po odnalezieniu go na patrolu nieopodal Wioski Shaganumbi wraca do Puerto Isabella, by porządnie się napić. Niedługo potem Bezimienny otrzymuje od komendanta rozkaz zabicia Wrony poprzez szturm na Świątynię Ziemi. Venturo jest jednym z ludzi, których ma wziąć ze sobą i jedynym, który od razu pójdzie na miejsce spotkania. Po zwerbowaniu pozostałej trójki żołnierzy podążają za bohaterem do Świątyni. Po zabiciu ośmiu dzikusów pilnujących bramy otwierają ją, widząc Wronę, Bakira i jego ludzi w pełnej gotowości. Wódz daje sygnał do ataku, a tubylcy zaczęli szarżować na bohatera i jego ludzi. Wtedy sytuację opanował Venturo – nakazał pozostałym wycelować i w idealnym momencie wydał sygnał do wystrzału, czemu zawdzięczają życie.

Ostrzał przeżył tylko Bakir, który natychmiast rzucił się na Ventura, ten jednak szybko wyciągnął przed siebie swój muszkiet nabijając wodza na bagnet. Po pokonaniu Tytana Ziemi powrócił do miasta, jednak niedługo potem Bezimienny znów się zjawił składając mu ciekawą propozycję – ukraść Inkwizycji Czarną Betty i wykończyć Marę na własną rękę. Bez dłuższego namawiania zgodził się i wziął udział w ataku na okręt. Do końca rozgrywki będzie mógł podążać za bohaterem, w Zatoce Marakajów może pomóc znaleźć ich wioskę. W załodze Venturo jest nie tylko strzelcem wyborowym, ale też jedynym obserwatorem.

Venturo art

Art przedstawiający Venturo

Risen 3: Władcy Tytanów – Wyspa Mgieł

Venturo przebywa wraz z oddziałem Inkwizycji na Wyspie Mgieł. Został tam przydzielony przez Komendanta Carlosa do oddziału, mającego zabić pożeracza duszRakazora. Jednak nie udało mu się to. Z grupy żołnierzy pozostał tylko Venturo, który uciekł przed Cieniem na pobliską plażę. Gdy na Wyspę Mgieł przypływa Zagubiony, Venturo od razu go zdybał na plaży, a następnie wyruszył z nim na polowanie na Rakazora. Tym razem udało im się go zabić, a sam zwiadowca przyznał bohaterowi pensję (250 sztuk złota) zabitego przez pożeracza dusz członka Inkwizycji - Rodrigo. Następnie, zależnie od woli gracza, może zaprowadzić żołnierza do obozu Inkwizycji. Po dotarciu do niego, Venturo może przystąpić do handlu z bohaterem lub nauczyć go pewnych umiejętności.

Opis

Młody członek Inkwizycji w randze protektora. Pomógł ci w walce z Wroną. Po czym postanowił do ciebie dołączyć. Doskonały strzelec.

— Opis załogi z Risen 2: Mroczne Wody

Ciekawostki

Risen 2: Mroczne Wody

  • Mimo, że jest obserwatorem na Czarnej Betty stoi na pokładzie, a nie w bocianim gnieździe.
  • Po pokonaniu Mary chciał dostać medal, za uratowanie świata.
  • W rozmowie z Bezimiennym wspomina o słoniach. Kiedy bohater o nich słyszy, dziwi się, co to jest. Nic dziwnego, skoro nie występują one w uniwersum.
  • Wspomina również o kebabie, który w tamtych czasach jeszcze nie istniał.

Risen 3: Władcy Tytanów – Wyspa Mgieł

  • Jeśli na pierwsze spotkanie z nim weźmie się Kostucha, mężczyźni zaczną rozmawiać. Po przebiegu rozmowy można się domyślić, że Bezimienny dołączył kanonicznie do Inkwizycji.
  • Mówi, że chce pochować Rodrigo, mimo to ciągle przesiaduje w obozie Inkwizycji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki