FANDOM

Mara łapie takich dupków jak ty czy ja i zmienia ich...

— Anonimowy pirat

Utopiec (ang Sunken One - zatopiony jeden) – humanoidalne istoty na usługach Mary. Występują wyłącznie w Risen 2: Mroczne Wody. Są to marynarze, którzy niegdyś tonąc zakończyli swój żywot na dnie oceanu, a następnie zostali wskrzeszeni przez Władczynię Tytanów - Marę. Zamieniając się w utopce są gotowi spełnić jej każdy rozkaz. Wychodzą na ląd z głębin mórz.

Wygląd

Są odziane w zniszczone, kolorowe spodnie przewleczone przegniłym pasem z metalową klamrą. Na prawej ręce mają grubą, skórzaną rękawicę, która lata świetności również ma już dawno za sobą. Ich ciało uległo znacznej deformacji - są zgarbione, a twarz nawet nie przypomina ludzkiej. Porasta ich gęsta warstwa morskiej flory.

Walka

Do walki używają swoich toporków. Zręcznie posługują się bronią białą, dzięki czemu zadają bardzo silne ciosy. Są bardzo silne i wytrzymałe. Do walki używają też umiejętności kopniak i potężny atak.  

Sposób pokonania

Dla początkującego poszukiwacza przygód stanowią wielkie zagrożenie. Nawet sama Patty wyrazi podziw jeśli Bezimienny zabije pierwszego utopca na Tacarigui. Mimo że walczą najsłabszą bronią w grze stosują mocne kombinacje, przez co najlepiej walczyć z nimi na dystans za pomocą: pistoletów, pistoletów śrutowych, muszkietów, strzelb, broni rzucanej.

Risen 2: Mroczne Wody

Można je spotkać na plażach na Antigui, Wybrzeżu OstrzyWyspie Skarbów, Wyspie Sztormów i Wyspie Złodziei . Każdy utopiec ma przy sobie pięć sztuk złota. Bezimienny po raz pierwszy spotyka jednego z nich na Tacarigui, kiedy Berbeluch zleca mu śledzić pirata - Meeksa. Okazuje się, że podwładny kapitana Garcii przekazuje temu stworzeniu informacje o pojawieniu się dużego zagrożenia - bohatera i Stalowobrodego. Dochodzi do konfrontacji, a Meeks i utopiec giną. Był to jedyny znany utopiec, który mówił (choć z pewną trudnością). 

Osiągnięcia związane z wielkimi krabami

Ciekawostki

  • W nocy emituje od nich niebieskie światło. Jest to najpewniej efekt magii z pomocą której je wskrzeszono.
  • Na Wyspie Sztormów można spotkać częściowego dowódcę utopców - Generała.
  • Utopce są podobne do załogi"Latającego Holendra" z filmów "Piraci z Karaibów".
  • Utopce prawdopodobnie przygotowywały się do ataku na Antiguę, można to wywnioskować z dużej ich liczby na mieliźnie tej wyspy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki