FANDOM

Tytani
Tytan Ognia (R1) (by Jao98).png
Tytan Ognia – najpotężniejszy z tytanów
Informacje
  • Przywódca
  • Siedziba
  • Brak 
  • Członkowie
  • Wyznanie
  • Prawdopodobnie brak 
  • Występowanie

Tytani – rasa istot rządzących siłami natury, która rządziła Światem przed przybyciem Bogów. Ciała najpotężniejszych z nich są niematerialne, a ich magia starożytna przez co ludzie nie mogą się im przeciwstawić. Można ich pokonać tylko z pomocą magicznego oręża np. Harpuna Tytanów. Najpotężniejsze z nich nie są widziane przez ludzkie oko, a jedynym sposobem zobaczenia ich jest założenie Monokla. Na Arborei ciągle czczą ich Indianie.

Przed akcją gry

Tytani rządzili Światem aż do pojawienia się Bogów. Ci postanowili wykorzystać Ursegora  i prawdopodobnie innych Władców Tytanów do uwięzienia Tytanów i zapanowania nad Światem. W tym celu Mroczny Bóg dał Ursegorowi Monokl i Pancerz Władcy Tytanów. Przez całe swe życie Władca Tytanów szukał i więził Tytanów. Ostatnim uwięzionym i za razem najpotężniejszym był Tytan Ognia. Po tym Władca Tytanów został oszukany przez Bogów i uwięziony na wieki w środku wulkanu na Farandze wraz ze swymi sługami i ostatnim Tytanem.

Risen

Wiele stuleci później niemal wszyscy Tytani zostali uwolnieni przez Mroczną Falę która zneutralizowała pieczęcie strzegące większości ich więzień. Szybko zniszczyli większość ludzkich osiedli i dużą część Starego Kontynentu, a Tytani Wody uniemożliwili bezpieczne podróże po morzach. W więzieniu pozostał Tytan Ognia którego więzienie było powiązane z duszą Ursegora i Tytani na Arborei, gdyż z niewiadomych przyczyn Mroczna Fala nie tknęła tego kontynentu. Na wyspie Faranga, na której uwięziono Ursegora, przywódca InkwizycjiInkwizytor Mendoza, postanowił wykorzystać Tytana Ognia do walki z jego pobratymcami. Bezimienny przekuł na nowo z pomocą druida Eldrica Pancerz Władcy Tytanów, po czym pokonał Inkwizytora stojącego mu na drodze do więzienia Tytana. Dzięki pancerzowi i Monoklowi Inkwizytora zdołał z powrotem uwięzić Tytana wewnątrz wulkanu.

Przed akcją Risen 2: Mroczne Wody

Po swym uwolnieniu Władca Tytanów Ursegor sprzymierzył się z jednym ze swych pobratymców – Ismaelem. Razem zrównali z ziemią Stare Imperium. Użyli w tym celu Tytanów. Ostatnim bastionem ludzi na kontynencie pozostało południowe miasto Caldera pod którym znajduje się jaskinia magicznych kryształów, których moc odstrasza Tytanów.

Po pojawieniu się Mary Tytani Wody zniknęli z mórz, lecz za to pojawił się stwór Kraken, należący do Władczyni Tytanów.

Risen 2: Mroczne Wody

Mara chciała przejąć władzę nad Tytanami uwięzionymi na Arborei. Wysłała w tym celu swe sługi – kapitana Wronę do Świątyni Ziemi i kapitana Garcię do Świątyni Ognia. Zostali oni powstrzymani przez Bezimiennego.

Risen 3: Władcy Tytanów

Horas na polecenie Nekrolotha stworzył Kryształowego Tytana na wyspie Taranis, aby sabotować Reaktor Magów. Sam Nekroloth pod koniec gry przyjął formę Tytana Śmierci, jednak został pokonany przez Zagubionego.

Rodzaje Tytanów

  • Tytan Ognia – najpotężniejszy z Tytanów. Można go zobaczyć jedynie z pomocą Monokla. Jego żywioł to ogień. Został uwięziony na Farandze wraz z Ursegorem.
  • Tytan Wody – jego żywiołem jest woda. Jest na tyle potężny, że ludzie nie mogą go zobaczyć bez Monokla. Zniknął po pojawieniu się Mary.
  • Tytan Ziemi – jego żywiołem jest ziemia. Jest zbyt słaby by ukryć się przed ludzkim okiem.
  • Kryształowy Tytan – podobnie jak Tytan Ziemi, nie jest na tyle potężny, aby ukryć się przed ludzkim wzrokiem. Nie ma określonego żywiołu.
  • Tytan Śmierci - forma przybrana przez Nekrolotha. Jego mocą jest śmierć. Tytan Śmieci został stworzony na podobieństwo Władców Cieni. Człowiek nie musi posiadać Monokla, aby go zobaczyć.

Ciekawostki

  • Na Farandze można znaleźć wiele broni, które nazwane są od tytanów np. Berło Tytana;
  • W języku Indian Tytani są nazywani „Tiwasi”;
  • w Risen 2 można znaleźć amulet Ti' Ha Ko którego nazwa oznacza w języku Indian "przyjaciel Tiwasów”;
  • W Risen 2 niektórzy pokonani Indianie mówią "na Tiwasów".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki