Fandom

Risenpedia

Tubylcy

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij
Tubylcy
Tubylcy.JPG
Informacje
  • Przywódca
  • Siedziba
  • Członkowie
  • Hierarchia
  • Muleke → Tufasi → Tonkowie → Kiki → Chaka 
  • Występowanie

Tubylcy – rdzenni mieszkańcy Arborei oraz Wysp Południowych. Ich cywilizacja w stosunku do przybyszów ze Starego Kontynentu jest bardzo zacofana. Podstawową bronią indiańskich wojowników są dzidy, którymi potrafią mistrzowsko się posługiwać. Ich społeczności dzielą się na plemiona którym przewodzi najsilniejszy z wojowników noszący tytuł chaka. Indianie szczególną czcią otaczają swoich przodków oraz Tytanów. Ich kapłanki, kiki, posługują się także magią voodoo. Po przybyciu Inkwizycji na Wybrzeże Ostrzy Indianie są regularnie łapani przez protektorów i zamieniani w niewolników. Powoduje to niechęć większości rdzennych mieszkańców do przybyszów. W Zatoce Marakajów tubylcy za głównego wroga uważają piratów bezczeszczących i plądrujących groby oraz świątynie przodków. Tamtejsza wyprawa Inkwizycji uważana jest wśród wielu miejscowych za cennego sojusznika.

Plemiona

Znane plemiona rdzennych mieszkańców Arborei:

Ciekawostki

  • Kultura wszystkich plemion łudząco przypomina prekolumbijskie plemię z Ameryki - Plemię Czaczapoja.
  • Niektóre kobiety posiadają właściwe dla Afryki ozdoby - miedziane pierścienie nakładane na szyje.
  • Ich malowania na twarzach są podobne do malowań pierwotnych mieszkańców Etiopii.
  • Mowa Tubylców jest "miksem" różnych języków np arabskiego, angielskiego itp i itd.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki