FANDOM

Tao
R2 • R3
Tao (Jakimix135xd).png
Informacje
  • Tytuł
  • Szaman voodoo 
  • Strażnik umarłych 
  • Miejsce pobytu
  • Miejsce zamieszkania
Wyposażenie
  • Broń
Inne
  • Status
  • Żyje 
  • Dubbing polski
  • Kod
  • Tao 
Tao
R2 • R3
Tao (R3; Jakimix).png
Informacje
  • Tytuł
  • Strażnik umarłych 
  • Miejsce pobytu
  • Miejsce zamieszkania
Wyposażenie
  • Broń
Inne
  • Status
  • Żyje 

Tao – postać występująca w Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów. Jest on strażnikiem zaświatów i towarzyszem zmarłych.

Risen 2: Mroczne Wody

Mieszka na Wyspie Umarłych. Po śmierci Stalowobrodego Bezimienny musi i tak z nim porozmawiać, w kwestii np. ukrycia Amuletu Ziemi lub położenia Świątyni Wody. Tao jest w tej kwestii kluczową postacią. Gdy bohater zjawia się na Wyspie szaman nie zamierza go wpuścić, gdyż tylko umarli mają wstęp do środka. Jednak słysząc, że dąży do zabicia Mary przypomina sobie, ile niespokojnych dusz wysyła na Wyspę i zgadza się pomóc w przyzwaniu ducha kapitana. Ten jednak błąka się po Zaświatach, więc Bezimienny musi najpierw się tam dostać. Na pytanie, jak ma to zrobić Tao odpowiada "umrzeć". Jednak nie musi umierać na prawdę - istnieje eliksir fałszywej śmierci. Jeśli bohater go zażyje będzie mógł wkroczyć do świata zmarłych pozostając przy życiu. Najpierw jednak należy zgromadzić składniki - sześć garści pyłu cemntarnego i pięć roślin czarnego lotosu. Po ich otrzymaniu Tao tworzy eliksir i daje go bohaterowi. Ten zażywa go i udaje się do Zaświatów. Tam Tao radzi, by porozmawiał z niespokojnymi duchami tu uwięzionymi. Są mu w stanie pomóc w zdobyciu berła czaszki. Czeka na bohatera tam, gdzie się spotkali - przy bramie. W rozmowie Bezimienny przekazuje mu berło, po czym przyzywają ducha Stalowobrodego. Gdy duch znika Tao mówi, iż ma nadzieję, że bohater otrzymał odpowiedzi, których szukał. Ten jednak nie jest zachwycony z efektu i mówi, że potrzebuje z nim więcej czasu. Jeśli na Wybrzeżu Ostrzy sprzymierzył się z Chani szaman oddaje mu berło i od teraz może wzywać kapitana kiedy zechce. Jednak jeśli sprzymierzył się z Inkwizycją Tao mówi, że tylko ktoś, kto zna się na magii voodoo może posługiwać się berłem, więc Stalowobrody więcej się nie pojawia.

Nauczyniel

Risen 3: Władcy Tytanów

Zagubiony spotyka go w zaświatach - po przejściu przez kryształowy portal na Taranis. Odbywają krótką rozmowę o cieniach i planie bohatera o pokonaniu ich, lecz musieli szybko skończyć, gdyż te ich spostrzegły. Ucieczka jednak na nic się nie zdała, ponieważ Władca Cienia wraz ze swymi sługami i tak przeszli przez portal, gdzie zabili ich Zagubiony i mag Zachariasz. Po tym incydencie Tao więcej się nie pojawia.

Dalsze losy

Najpewniej nadal zajmuje się duszami zmarłych.

Ciekawostki

  • Dawno temu uczył voodoo szamana Marakajów - Osamu. Najpewniej uczył go Kultu śmierci gdyż mogą nauczyć bohatera umiejętności z nim związanych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki