FANDOM

Przemawia do mnie bez cienia strachu!

Ursegor o Zagubionym

Zagubiony – główny bohater gry Risen 3: Władcy Tytanów. Jest on synem słynnego postrachu mórzkapitana Gregoriusa Emmanuela Stalowobrodego i zarazem bratem Patty.

Przed akcją gry

Razem z Patty parał się piractwem i poszukiwaniem skarbów.

Risen 3: Władcy Tytanów

W pogoni za bogactwem

Zagubiony razem ze swoją siostrą docierają na Wybrzeże Krabów, gdzie szukają skarbu w ruinach świątyni. Podczas przeprawy z ziemi wyrasta jaskinia w kształcie czaszki, która zagrodziła im drogę. Pokonują kilka piekielnych ogarów i ostrożnie wchodzą do pieczary. Znajdują portal, z którego wychodzi Władca Cieni. Monstrum odrzuca Patty i wysysa duszę bohatera i tym samym pozbawia go życia. Rozżalona poszukiwaczka zakopuje ciało brata w grobie i odpływa na Tacariguę. Po trzech tygodniach miejsce pochówku odnajduje Kostuch, który z pomocą magii voodoo wskrzesza syna kapitana Stalowobrodego i uświadamia go w jego sytuacji. Następnie razem płyną do innej lokacji.

Poszukiwania siostry

Zagubiony przybywa do Tacarigui by dowiedzieć się od Jacka, gdzie obecnie przebywa jego siostra. Płynąc do niej ledwie udaje mu się ominąć galeon pełen cieni dowodzony przez kapitana Wronę. Po spotkaniu Jacka dowiaduje się, że jego wieża została zajęta przez Inkwizycję, a Patty znajduje się na Kili. Wyrzucając dwóch protektorów z wieży Zagubiony eksploruje całą wyspę i dochodzi do ostatniej dużej bazy Inkwizycji, gdzie wykonuje zadania i odkrywa tajemnicę tamtejszego komendanta. Zaczyna miewać dziwne i mroczne sny, po czym dowiaduje się od Kostucha, że traci duszę i zmienia się w sługę Zaświatów. Niedługo później rekrutuje Horasa i podróżuje w inne miejsce.

Pomoc piratom

Zagubiony trafia do Antigui. Wtedy, pojawił się kryształowy portal, przez który cienie wdarły się na wyspę i opanowały ją. Zagubiony przybywa na Antiguę, by zdać raport Alvarezowi, podczas gdy stwory cienia były w trakcie ataku na miasto portowe. Admirał rozkazał bohaterowi oswobodzić miasto, oraz zebrać flotę która miałaby stanąć do walki z cieniami. Po oswobodzeniu miasta, Zagubiony pomaga innym mieszkańcom. Spotyka Edwarda – osobę pyszną i dumną z którą wyruszył na eksterminację cieni. Po oczyszczeniu całej wyspy rekrutuje Edwarda do załogi i wyrusza dalej.

Próby skontaktowania się z magami

Na Taranis Zagubiony odwiedza główną kwaterę magów i pomaga im uruchomić reaktor, który odstrasza Tytanów. Po eksperymencie, spotyka Zachariasza najpotężniejszego maga na Wyspach Południowych i pomaga mu jego badaniach nad portalem kryształowej czaszki. Wykonując poboczne zadania od miejscowych spotyka gnoma imieniem Jaffar, który obiecuje, że popłynie z nim, gdy ten zdobędzie większy statek. Przymierzając się do odcumowania i wyruszenia w dalszą drogę, znajduje opuszczony zniszczony statek a na nim okruch duszy. Podnosząc go jego oczom ukazuje się Mendoza, chcący go zamordować. Niestety sytuacja była niekorzystna dla Mendozy, gdyż Zagubiony szantażował go okruchem jego duszy. Mówi protagoniście, że dołączy do niego, gdy ten będzie posiadał statek, ale ciekawość go pokonuje i wyrusza z nim na starej łajbie Kostucha.

Spór tubylców i piratów

Po dłuższej podróży nasz bohater dociera na Kilę na której stacjonuje dawna załoga Patty, tubylcy, Patty oraz Wąski – osoba odpowiedzialna za dostarczenie Zagubionemu fałszywej mapy oraz jego śmierci. Godząc spór piratów i tubylców syn Stalowobrodego staje przed wieloma wyborami moralnymi. Po uporaniu się z drobnymi problemami dręczącymi wyspę znajduje swą siostrę – Patty oraz przyszłego członka załogi Smutasa. Obydwoje obiecują, że dołączą do niego, gdy zdobędzie prawdziwy statek. Zagubiony nie może odwiedzić dalszej części wyspy, czyli zakazanej doliny dopóki nie zgłębi tajników wiedzy tajemnej (nie dołączy do którejś gildii).

Przemierzając mroczne zakątki Caladoru

Przybywszy do Caladoru pomaga miejscowej ludności i spotyka Łowców Demonów. Od ich przywódcy – Eldrika uczy się niszczyć kryształowe portale czaszek oraz dowiaduje się, że może odzyskać duszę. Przy pomocy magii druida dostaje się na drugą stronę lawy i pomaga łowcom oczyścić wyspę z pozostałych cieni. Spotyka również Bezimiennego, z którym przeprowadza ciekawą rozmowę o przeszłości i przyszłości.

Wiesz jak to jest z wami Stalowobrodymi. Ciężko jest się was pozbyć…

— Bezimienny o Zagubionym

Ja już dwa razy uratowałem świat. Teraz twoja kolej.

— Bezimienny w rozmowie z Zagubionym

Plaga goblinów

Po dopłynięciu na Wyspę Złodziei, Zagubiony zauważa, że gobliny rozpanoszyły się na wyspie i zaczęły rywalizować z gnomami. Przekonany przez Kaanawodza gnomów postanawia im pomóc i wyprzeć niechcianych gości.

Najemnik Inkwizycji

Zagubiony art

Art przedstawiający Zagubionego

Potomek Stalowobrodego docierając na Wyspę Mgieł spotyka Venturo. Ten go informuje o sytuacji na wyspie oraz prowadzi do organizatora wyprawy – Carlosa. Komendant wynajmuje bohatera do pomocy w kolonizacji i zbadaniu wyspy oraz wybiciu pożeraczy dusz, które stanęły mu na drodze do celu. Po wykonaniu zadania, bohater odbiera nagrodę i opuszcza wyspę.

Przygotowania do Rytuału Duszy

Po dołączeniu do jednej z frakcji, bohater otrzymuje statek, a także specjalny ubiór. Przy okazji rekrutuje Jaffara, Patty, Smutasa oraz Polly. Potem dostaje się do zakazanej doliny i spotyka Chani. Potrzebuje jej pomocy do rytuału ducha, dzięki któremu odzyska swą duszę. Po wykonaniu dla niej kilku zadań staje przed ogromnym wyzwaniem. Musi ubłagać pajęczą królową Margoloth, by przestała nasyłać swe mordercze pająki na innych ludzi. Kończy się na walce w której zwycięża Zagubiony, dopiero wtedy wyjaśnia Margoloth, że to cienie zaatakowały jej legowisko oraz prosi ją by pozwoliła przeprowadzić rytuał ducha w jej legowisku. Margoloth zgadza się, a Zagubiony sprowadza tam: Eldrika, Zachariasza oraz Chani. Rytuał nie przebiega pomyślnie, nagle wszyscy magowie znikają a na ich miejsce pojawia się Nekroloth wygrażający i żartujący z bohatera. Wtem Kostuch mówi, że to Horas podmienił magiczną recepturę i uciekł na Tacariguę. Zagubiony przybywa powstrzymać Horasa, lecz na miejscu spotyka kryształowego tytana stworzonego przez zdrajcę. Po krótkiej bitwie pokonuje go i zamienia ostatnie słowa z Horasem. Dowiaduje się od niego, że Wrona zamierza wkrótce zaatakować. Następnie zabija Horasie i gromadzi sojuszników.

Dodając każdy napotkany statek do swej floty i prowadząc bitwy morskie z Sebastiano, Morganem oraz potworami morskimi staje do ostatecznej bitwy z Wroną. Pokonuje widmowego kapitana i płynie na Wyspę Czaszki.

Starcie z Władcą Tytanów

Wraz z olbrzymią flotą, bohaterowi udaje się dostać na Wyspę Czaszki. Zjednoczone siły strażników, tubylców, Łowców Demonów, piratów, oraz Inkwizycji pomagają mu oczyścić wyspę z cieni. Niedługo później Zagubiony spotyka swego ducha, na którego zostało rzucone zaklęcie każące mu zabić protagonistę, gdy ten będzie chciał przejść przez grotę i pokonać Nekrolotha. By osłabić zaklęcie, Zagubiony uwalnia trójkę najpotężniejszych czarodziejów i pomaga duchowi złamać zaklęcie. Następnie łączy się ze swoją duszą i staje do ostatecznej walki z Nekrolothem pod postacią Tytana Śmierci. Po długiej i morderczej walce bohater zabija byłego Władcę Tytanów i wraz z załogą odpływa z wyspy.

Ciekawostki

  • Po dołączeniu do jednej z frakcji jego wygląd odrobinę się zmienia, upodabnia się on do innych członków gildii.
  • W Risen oraz Risen 2: Mroczne Wody Patty nie wiedziała o jego istnieniu. Dowiedziała się o tym, że ma brata, dopiero po śmierci Stalowobrodego.
  • Po spotkaniu z Bezimiennym przyznał, że dawny towarzysz jego siostry naprawdę potrafi pić.