FANDOM

Lepsze krótkie życie na morzu, niż długie na lądzie.

— Slayne

Slayne – postać, występująca w Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów. Jest to jeden z czterech ostatnich pirackich kapitanów.

Przed akcją gry

Kiedy jeszcze był "smarkiem" Alvarez zabrał go pod swoje skrzydła i pokazał mu życie na morzu, które Slayne pokochał. Stary pirat stał się jego mentorem, lecz wielu rzeczy nauczył go też sam Gregorius Emmanuel Stalowobrody, którego bardzo lubił.

W nieokreślonym czasie zdobył swój okręt tak jak "zdobywa kobiety - siłą", od jakiegoś pechowca, który nie miał nic do powiedzenia.

Na rozkaz Admirała, wraz z trzema innymi pirackimi kapitanami należącymi do floty splądrował Świątynię Wody, skąd zabrał jeden z Artefaktów Tytanów - Nóż Ofiarny. Gdy Mara została przebudzona, uciekł ze świątyni, jednak później rozpoczął potajemnie spiskować z Władczynią Tytanów. Na koniec wrócił na Antiguę, by pilnować Admirała.

Risen 2: Mroczne Wody

Slayne jest uparty jak osioł i nie wiele od niego mądrzejszy.

Alvarez o Slayne'y

Gdy Bezimienny przybywa na Antiguę, zastaje Slayne'a kłócącego się z Alvarezem. Admirał chce, by kapitan oddał mu Nóż Ofiarny, choć ten przekonuje go, że ukrył nóż na innej wyspie. Alvarez zabronił handlu w mieście, by uniemożliwić Slayne'owi wypłynięcie, dopóki nie odda artefaktu. Złotousty pirat wywiera na bohaterze dobre wrażenie i prosi go o dostarczenie na swój okręt zapasów potrzebnych do wypłynięcia na Wyspę Złodziei. Bezimienny dostarcza proch, armaty oraz zapasy wody i ryby, a następnie oba okręt płyną na wyspę pomimo zdecydowanego sprzeciwu Alvareza. Na miejscu bohater za namową Slayne'a wchodzi do jaskini, w której ma być ukryty Nóż. Chwilę potem kapitan wysadza wyjście z jaskini i ucieka. Po nieudanej próbie zatopienia Czarnej Betty wraca na Antiguę z zamiarem przekonania Alvareza o zdradzie Bezimiennego. Plan jednak się nie udaje, gdyż bohater zjawia się u Admirała, podczas gdy ten rozmawia ze Slaynem. Alvarez rozkazuje kapitanom stoczyć pojedynek na Placu Krwawej Przysięgi, by rozstrzygnąć ich spór zgodnie z Kodeksem. Na miejscu bohater pokonuje przebiegłego kapitana, który w ostatniej chwili próbuje zabić go swoim artefaktem, co mu jednak nie udaje się i kończy się jego śmiercią. W chwili śmierci miał przy sobie:

Ostatnie słowa

  • Slayne: Chcesz coś jeszcze dodać?
  • Bezimienny: Owszem. Ile Mara ci za to zapłaciła?
  • Slayne: Żadne pieniądze nie kupią tego, co ona mi daje.
  • Bezimienny: Slayne oszalał. Zupełnie stracił rozum.
  • Slayne: Gdybyś widział ją tak, jak ja ją widzę, zrozumiałbyś. Niema nic piękniejszego. Nikt nie może się równać z Jej Wysokością. Zrobię, co tylko mi rozkaże.
  • Bezimienny: Ona jest potworem i kontroluje cię!
  • Slayne: Wierz, w co chcesz. To mnie nie obchodzi. Kazała mi cię zabić. Tylko TO się liczy. Przygotuj się na spotkanie ze Stwórcą!

(Walka)

  • Slayne: Aaargh! Uff! Dobrze... wygrałeś! Yyyy... ch... chcesz Nóż? Proszę. BIERZ GO! Aaaagh! Aaaaaaaaagh!
  • Bezimienny: Dzięki.
Slayne art

Art przedstawiający Slayne'a

Risen 3: Władcy Tytanów

Slayne pojawia się w koszmarach Zagubionego. Później Zagubiony zdobywa jego chusteczkę od Grace i przy pomocy Mendozy przywołuje jego ducha. Slayne opowiada mu o swoim skarbie ukrytym na Caladorze. Owym skarbem okazują się być cenne przedmioty oraz wiadomość miłosna.

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki