Skrzynia – mebel występujący w RisenRisen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów. Służą do przechowywania przeróżnych rzeczy, od złota zaczynając przez żywność i broń na ekwipunku kończąc. Niektóre z nich mogą być zamknięte, a do ich otworzenia potrzebny będzie wytrych i odpowiednie umiejętności.

Risen

Używają ich ludzie oraz Gnomy. By otworzyć niektóre z nich potrzeba, w zależności od jakości zamka umiejętności "Otwieranie zamków 1", "Otwieranie zamków 2" lub "Otwieranie zamków 3". Można także w tym celu użyć odpowiedniego zaklęcia, lub czasem, tylko i wyłącznie odpowiedniego klucza.

Risen 2: Mroczne Wody

Ponownie używają ich ludzie oraz Gnomy. Do otwarcia większości skrzyń bohater musi posiadać zdolność "Otwieranie zamków" i wytrych, jednak może spotkać także otwarte skrzynie, w których jednak zwykle nie znajduje się nic cennego. Może również znaleźć specjalne skrzynie, jak skrzynia Stalowobrodego w tawernie na Tacarigui i skrzynie ze skarbami do których prowadzą niektóre mapy. Za skrzynie mogą służyć także Krypty Indian. Lecz najczęściej w grobowcach Indian znajdują się złoto, nefryt, czasem kości i piach.

Risen 3: Władcy Tytanów

Przedmiot także pojawia się w Risen 3, lecz jest podpisany jako kufer. Podobnie jak w pozostałych częściach skrzyń używają ludzie i Gnomy. Zagubiony może ją otworzyć tak sam jak w Risen 2. Ich przeznaczenie nie zmieniło się.

Skrzynie specjalne

Zamek

wnętrze zamka skrzyni

Lista innych rodzajów skrzyń:

Więcej z Fandomu