FANDOM

Shaganumbi
Bakir (Jakimix135xd)
Bakir - wódz plemienia
Informacje
  • Przywódca
  • Siedziba
  • Członkowie
  • Uniform
  • Indiańskie odzienie 
  • Hierarchia
  • Chaka
  • Kiki
  • Tonkowie
  • Tufasi
  • Muleke 
  • Występowanie

Shaganumbiindiańskie plemię występujące w Risen 2: Mroczne Wody. Są pierwszym spotkanym przez Bezimiennego plemieniem.

Przed akcją gry

Życie Shaganumbi toczyło się zwyczajnie - każda kasta wykonywała swoje obowiązki, a Ci, którym szczęście nie dopisało byli łapanie przez Niebieskie Płaszcze. Jednym z nich był tufas Tahana, którego córka wodza - Chani - wysłała po bożka. Chani była także najwyższą z kiki i jedną z trzech, obok Kapui i Hikoko. Niedługo przed przybyciem bohatera do Wybrzeża Ostrzy dobił Duch. Większość załogi kapitana - Wrony - zginęła podczas walki z Inkwizycją, ale ci, którzy przeżyli przybyli z kaptanem do Shaganumbich. Wódz Bakir zawiązał współpracę z Wroną, co uczyniło ich jeszcze większymi wrogami Inkwizycji niż dotychczas. Nikt nie sprzeciwiał się wodzowi poza jego córką, która chciała coś z tym zrobić, ale sama nie była w stanie i nikt nie mógł jej pomóc.

Risen 2: Mroczne Wody

Rola Shaganumbi jest dużo większa, gdy Bezimienny sprzymierzy się z Indianami - jego głównym sprzymierzeńcem staje się Chani. Razem z nią wzywa przodka Yizakila, który w rozmowie udziela mu błogosławieństwa w kwestii nauki voodoo, a owa magia była zakazana dla kogoś, kto nie był Indianinem. Według planu Chani tylko voodoo mogło uratować świat przed gniewem bogów, który ściągnąłby na niego rytuał przeprowadzony przez wodza i kapitana w Świątyni Ziemi. Po śmierci piratów i wezwanego przez Wronę Tytana Ziemi, wódz wziął swą córkę na poważną rozmowę. Złamała zakaz uczenia obcych voodoo, ale gniew bogów nie oszczędziłby nikogo. Dzięki tej walce Shaganumbi przetrwali kryzys, ale córka wodza została wygnana. Po śmierci Stalowobrodego Bezimienny był zmuszony ukraść z Puerto Isabella okręt Czarną Betty. Zabrał wtedy ze sobą wygnaną kiki.

Dalsze losy

Po śmieci Wrony, Shaganumbi nie byli już nic winni piratom, a gniew bogów już im nie groził, więc zapewne nadal walczyli z Inkwizycją.

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki