FANDOM

Sara – postać, występująca w Risen. Jest to pierwsza osoba z jaką Bezimienny ma okazję porozmawiać po przybyciu na Farangę i jedna z trzech osób, które przeżyły katastrofę statku mającą miejsce w trakcie intro gry. Zlecane przez nią zadania oraz udzielane rady tworzą swego rodzaju samouczek, który krok po kroku wprowadza gracza w świat gry.

Przed akcją gry

Razem z Bezimiennym Bohaterem zakradła się na statek przejęty przez Inkwizycję, aby odpłynąć z wyspy Gaurus, na której się dotychczas znajdowali. Nie wiadomo dlaczego tak bardzo zależało im na ucieczce z wyspy, ale możliwe jest, że obawiali się zagrożenia ze strony Tytanów i postanowili odpłynąć jak najdalej od kontynentu i toczących się na nim wojen.

Niestety jeden z Tytanów Wody atakuje statek podczas morskiej przeprawy, i pomimo nawiązania walki przez Inkwizytorem Mendozą, ostatecznie udaje mu się zniszczyć statek ogromną falą.

Risen

Sztorm wyrzuca szczątki statku oraz ciała załogi na plażę rozbitków. Po przebudzeniu się, Bezimienny szuka innych ocalałych i szybko okazuje się, że oprócz niego i Inkwizytora Mendozy, który wcześniej teleportował się ze statku, katastrofę przeżyła tylko Sara.

Sara po przebudzeniu przez Bezimiennego zaczyna udzielać mu podstawowych rad dotyczących zdobycia oraz dobycia broni. Kiedy bohater w końcu uzbroi się w jakąś broń, oboje ruszają w głąb lądu szukając schronienia. W trakcie podróży Sara zauważa drogę oznaczoną pochodniami i sugeruje Bezimiennemu udanie się w tę stronę.

W końcu dotarli do opuszczonego domu, gdzie Sara postanowiła się zatrzymać, nakazując przy tym przeszukanie domu. Bezimienny znajduje klucz oraz prosty kufer, w którym znajduje się patelnia. Wraca więc do Sary ze swoim znaleziskiem, a ta prosi go, aby z pomocą patelni na ognisku usmażył dla niej trochę mięsa. Gdy bohater wraca do niej ze smażonym mięsem, Sara dziękuje mu za pomoc oraz wysyła go wgłąb wyspy w poszukiwaniu mieszkańców Farangi, tym samym rozpoczynając rozdział pierwszy.

Jej dalsze losy zależą od decyzji podjętej przez Bezimiennego. Jeżeli bohater wysłał po nią bandytę Jana, to w drugim rozdziale Sara zamieszka na farmie Rhobarta, jeżeli natomiast wysłał po nią nowicjusza Tristana, to zamieszka ona na farmie Tyldy. Jeżeli Bezimienny nie wyśle nikogo po Sarę, w trzecim rozdziale będzie mógł znaleźć w domu szabrowników jej martwe ciało.

Dalsze losy

Kiedy Faranga została zniszczona, Sara najprawdopodobniej umarła wraz z innymi mieszkańcami tej wyspy.

Ciekawostki

  • Wygląda zupełnie jak Anika i Madame Sonia i łudząco podobnie do wszystkich innych kobiet na Farandze.
  • Komentarz twórców pozostawiony w grze dotyczący Sary brzmi: rozbitek, niepewna, zależna, chce przetrwać, bezużyteczna, pomocna, dzieli się swoją wiedzą z graczem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki