FANDOM

Sęp morski – ptak, występujący w Risen. Sępy morskie są bardzo pospolite na Farandze, gdzie można spotkać jeszcze jeden ich rodzaj - głodny sęp morski.

Opis

Często widuję się przycupnięte na skałach gdzie czekają na swój kolejny posiłek, wypatrując go zimnymi, niewzruszonymi oczami. Sępy to padlinożercy pożerający wszystko, co leży trupem na ziemi, nawet jeśli same tego nie zabiły. Czasami zdarza się, że atakują jeszcze żywe stworzenia, zbyt słabe, aby uciec przed ich żarłocznymi, ostrymi dziobami. Ogólnie rzecz biorąc, sępy morskie to spokojnie stworzenia. Nie lubią jednak, gdy ktoś za bardzo się do nich zbliża, ostrzegają wtedy napastnika swoim dźwięcznym okrzykiem. Intruzów, którzy mogą pozbawić je jedzenia, po wstępnych ostrzeżeniach bezwzględnie się pozbywają. Sępy morskie wykazują spryt przez który wielu nieostrożnych poszukiwaczy przygód doprowadził do śmierci. Mogą oni zostać zaatakowani znienacka przez jednego z tych potężnych ptaków, które tak naprawdę żyją na lądzie choć potrafią latać.

Walka

Sępy morskie przeważnie atakują ze względu na mięso, przeciwników mniejszych i słabszych od siebie. Gdy ktoś podejdzie do nich za blisko, wydają z siebie odgłosy ostrzeżenia i rozprostowują skrzydła. W ostateczności atakują za pomocą swoich żarłocznych ostrych dziobów oraz silnych, mocnych szponów i pazurów unosząc się niekiedy w powietrzu. Podczas walki z nimi ważna jest zwinność i szybkość. Najlepiej zablokować sępa dużą ilością ciosów z broni białej robiąc przy tym uniki. Warto go na początek osłabić z broni dystansowej. Sępy atakują samotnie lub w małych stadach. Te stwory nie są jednak dość wymagającym przeciwnikiem w późniejszym etapie rozgrywki, jednak w grupie mogą zranić nawet doświadczonego wojownika.

Trofea

Z martwych sępów morskich nie można wyciągnąć żadnych cennych trofeów. Jedyne co ma przy sobie ten martwy ptak to surowy drób, który można upiec nad piecem lub ogniskiem.

Występowanie

Sępy morskie nie są rzadkim widokiem na Farandze. Występują dość licznie na całej wyspie. Lubią przebywać przy nabrzeżach, zbiornikach wodnych (ze względu na swój gatunek i ryby) oraz terenach roślinnych, gdzie mają dostęp do zdobycia pożywienia. Pojawiają się niekiedy w sporych grupach.