Fandom

Risenpedia

Risen 2: Mroczne Wody

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij
Risen 2: Mroczne Wody
Okładka Risen2.jpg
Okładka Risen 2: Mroczne Wody na PC
Informacje
  • Producent
  • Wydawca
  • Dystrybutor w Polsce
  • Silnik gry
  • Data wydania
  • 27 kwietnia 2012 (Ameryka Północna i Europa PC) 
  • 22 czerwca 2012 (w usłudze Steam) 
  • 31 lipca 2012 (Ameryka Pł X360 i PS3) 
  • 3 sierpnia 2012 (Europa X360 i PS3) 
  • Aktualna wersja
  • 1.0.1210 
  • Gatunek
  • Fabularna gra akcji 
  • Kategorie wiekowe
  • ESRB M.png, PEGI 16.png, USK 12.png 
  • Polska lokalizacja
  • Pełna (napisy + dubbing) 
  • Platformy
  • PC 
  • Xbox 360 
  • PlayStation 3 
  • Nośnik
  • DVD (PC, Xbox 360) 
  • Blue-Ray (PS3) 
Minimalne wymagania sprzętowe PC
  • System operacyjny
  • Windows XP (z Service Pack 2) 
  • Procesor
  • Dwurdzeniowy 2.1 GHz 
  • Pamięć
  • 2 GB 
  • Karta graficzna
  • GeForce 8800 GTX / Radeon 3870 (512 MB) 
Zalecane wymagania sprzętowe PC
  • System operacyjny
  • Windows XP (z Service Pack 3) / Windows Vista (z Service Pack 1) / Windows 7 
  • Procesor
  • Dwurdzeniowy 3 GHz 
  • Pamięć
  • 4 GB 
  • Karta graficzna
  • GeForce GTX 260 / Radeon 4890 (1024 MB) 

Risen 2: Mroczne Wody (ang: Risen 2: Dark Waters) – druga część serii autorstwa Piranha Bytes spod nazwy Risen. Rozgrywa się dziesięć lat po wydarzeniach z części pierwszej i dzieje się na kilku wyspach znajdujących się niedaleko Farangi.

Zapowiedź

Risen 2 Złota Edycja.jpg

Okładka Złotej Edycji Risen 2: Mroczne Wody

Gra została oficjalnie zapowiedziana 18 sierpnia 2010 roku przez Deep Silver podczas konferencji prasowej na targach gamescom w Kolonii. Oficjalna strona internetowa została otwarta 19 lutego 2011 roku. Na platformie Microsoft Windows ukazała się 27 kwietnia 2012 roku w Ameryce Północnej i w Europie, natomiast 31 lipca 2012 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3 w Ameryce Północnej oraz 3 sierpnia 2012 roku w Europie. 22 czerwca 2012 roku w usłudze Steam ukazała się wersja demonstracyjna gry. Piranha Bytes stworzyła wersję na komputery osobiste, a za porty na Xboksa 360 i (po raz pierwszy) PlayStation 3, podobnie w przypadku Risena, odpowiada francuska firma Wizarbox. Gra kontynuuje historię bohatera pierwszej części, osadzona została w pirackich klimatach. Polskim wydawcą gry jest firma Cenega, która wydała ją w pełnej polskiej wersji językowej na wszystkie platformy.

Opis

Skrzyknij kompanów z załogi na spotkanie wielkiej przygodzie, której celem jest uratowanie kontynentu i wysp Arborei przed zagładą z rąk Tytanów. Jako kapitan pirackiego okrętu odkryj starożytne rodzaje broni, poznaj istotę magii voodoo i korzystaj z wybuchowej mocy broni palnej. Przemierzaj gęstwiny tropikalnych dżungli i tętniące życiem wybrzeża, pełne niebezpieczeństw i ukrytych skarbów.

Risen 2: Mroczne Wody to pełen detali, utrzymany w pirackim stylu otwarty świat, w którym na każdym kroku czeka nowa przygoda. Spotkasz tu zapadające w pamięć postacie o barwnych osobowościach, weźmiesz udział w setkach misji i zostaniesz kowalem swojego losu, wybierając ścieżkę spośród wielu opcji rozwoju postaci. Oto Twoje pirackie życie.

Risen 2 Stalowobrody.jpeg

Promocyjny stojak na Risen 2: Mroczne Wody

Fabuła

Akcja gry rozpoczyna się w portowym mieście Caldera, około 10 lat po wydarzeniach z poprzedniczki. Resztki sił Inkwizycji zebrały się w Kryształowej Twierdzy i wciąż próbują walczyć z Tytanami. Niestety, morskie potwory topią statki, które miały dostarczyć ważne zaopatrzenie. Głównym bohaterem pozostaje bohater pierwszego Risena. Teraz jednak jest załamanym i zgorzkniałym człowiekiem, który w dodatku sięgnął po alkohol. Nosi przepaskę na prawym oku, gdyż stracił je, gdy Inkwizycja odebrała mu Monokl po akcji gry Risen. Na początku gry bohater rozmawia z Carlosem (znanym z pierwszej części), który prosi bohatera o pomoc w sprawie statku, który został zniszczony przez Krakena u wybrzeży Caldery. Jedynym członkiem załogi, który ocalał jest dawna przyjaciółka bohatera - Patty Stalowobroda. Poszukuje ona swego ojca, słynnego pirata - Gregoriusa Emanuela Stalowobrodego, który według plotek znalazł sposób na bezpieczną żeglugę po oceanach. Bohater i kobieta decydują się współpracować, aby go odnaleźć.

Rozgrywka

Risen 2 XBOX.png

W grze Risen 2: Mroczne Wody, w przeciwieństwie do innych gier RPG, gracz nie wybiera swojej postaci ani klasy. Poprzez zabijanie bestii i przeciwników oraz wykonywanie zadań, bohater zyskuje punkty Chwały. Kiedy zbierze ich wystarczająco dużo możliwe jest rozwinięcie bazowych umiejętności, między innymi broni białej czy cwaniactwa. Są one niezbędne do nauki nowych umiejętności od nauczycieli spotykanych w grze. Gracz może korzystać z szerokiej gamy broni, w tym po raz pierwszy broni palnej. Gracz może wspomóc się również magią, która jest inspirowana religią Voodoo. Risen 2: Mroczne Wody oferuje graczowi półotwarty wirtualny świat: każda wyspa jest obszarem, który musi załadować się do pamięci komputera, ale kiedy już to zrobi, gracz może swobodnie się poruszać niemal po całej lokacji, bez przerw na ładowanie nowych elementów. Na początku gry nie wszystkie wyspy są dostępne, ale wraz z rozwojem fabuły zostają odblokowywane.

DLC

Amerykańska okładka Risen 2.png

Amerykańska wersja okładki Risen 2: Mroczne Wody

Do produkcji wydano trzy dodatki DLC, które były dołączane do niektórych zamówień przedpremierowych, a po wydaniu gry dostępne są do kupna oddzielnie. Firma Deep Silver obecnie nie planuje tworzyć dodatkowej zawartości do pobrania. Co ciekawe, brak dodatków nie spowoduje zniknięcia ich śladów. W niektórych momentach rozmówcy bohatera będą wspominać o postaciach lub przedmiotach, jednak bez DLC będą one niedostępne.

Edycje gry

Zawartość Edycja Świątyni Powietrza Złota Edycja Edycja Standardowa Edycja Kolekcjonerska Edycja Rosyjska
DLC - Świątynia Powietrza TAK TAK NIE TAK NIE
DLC - Wyspa Skarbów NIE TAK NIE TAK TAK
DLC - Strój Pirata NIE TAK NIE TAK TAK
SOUNDTRACK NIE NIE TAK TAK TAK
PORADNIK DO GRY NIE TAK TAK TAK TAK
FILM "Making of" NIE NIE NIE TAK TAK
PLAKAT / MAPA ŚWIATA GRY NIE NIE TAK TAK TAK
GRAFIKI Z GRY NIE NIE NIE TAK (Zestaw grafik "The art of Risen 2") TAK (Art book)
Figurka Gnoma Jaffara NIE NIE NIE TAK (18 cm) NIE
PIRACKIE NAKLEJKI NIE NIE NIE TAK NIE
PIRACKA BANDERA NIE NIE NIE TAK (100x60cm) NIE
Metalowy, piracki amulet voodoo NIE NIE NIE TAK TAK
GRA PLANSZOWA NIE NIE NIE NIE TAK

Osiągnięcia

Osobny artykuł: Osiągnięcia w Risen 2: Mroczne Wody

W grze na wszystkich platformach jest możliwość odblokowania pewnych osiągnięć zwanych też trofeami. By móc je odblokować gracz musi spełnić warunek danego trofeum np uratować Patty na plaży.

Ciekawostki

  • W grze miał pojawić się wątek romansu pomiędzy Patty a Bezimiennym, jednakże uznano, że wdrożenie tego wątku na zadowalającym poziomie pochłonęłoby za dużą część funduszy;
  • Dla Amerykanów oryginalna okładka (czaszka i kości na tle czerwonej plamy) okazała się zbyt brutalna oraz czerwona plama kojarzyła się z krwią więc wydawca zastąpił czerwoną plamę niebieską.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki