Fandom

Risenpedia

Popiołak

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

Popiołak – bestia, występująca w Risen. Jest to jedna z najpotężniejszych bestii na Farandze. Można ją spotkać niedaleko wulkanu oraz w jego wnętrzu, a także w lesie na wschód od miasta portowego. Występują jedynie na Farandze.

Opis

Nazwa tego stworzenia wzięła się od ich popielato-szarej skóry i faktu, że zwykle przebywa w jaskiniach bądź szczelinach znajdujących się nieopodal wulkanów. Dawniej strumienie lawy a także osypujące się głazy przepędziły popiołaki pod powierzchnię ziemi, gdzie były uwięzione przez długie lata, będąc całkowicie odizolowanymi od zewnętrznego świata. Ich agresja stała się wtedy nie do powstrzymania, a w ciemnościach straciły wzrok jednocześnie wyostrzając swe zmysły. Z powodu tego, podczas poszukiwania swych ofiar, muszą polegać na dobrze rozwiniętych zmysłach, by móc wytropić tych nieszczęśników, którzy zgubili się w labiryntach tuneli. Mimo to, w momencie gdy zatrzęsła się ziemia i ruiny prastarych świątyni wzniosły się na powierzchnię ziemi, popiołaki się obudziły i teraz można je spotkać również w lesie nieopodal miasta. W niektórych ruinach i świątyniach na Farandze mieszkają również nieumarłe wersje tych stworzeń. Nim Ursegor został zdradzony przez bogów miał własnego popiołaka, który nazywał się Zel Zeret. Można się w nie przemienić za pomocą zaklęcia przemiany w popiołaka.

Trofea

Lista trofeów, jakie można zabrać z popiołaka po jego pokonaniu:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki