FANDOM

Północna brama – potężna budowla strzegąca wejścia do miasta portowego na Farandze. Bezimienny udał się tam by ominąć Inkwizycję strzegąca pozostałych dróg wewnątrz murów miasta. Stalowa brama połączona jest w jedną budowlę z strażnicą tworząc w ten sposób silną fortyfikację. Zbudowana została pod wielkim łukiem skalnym, tworząc tym samy potężną, naturalną strukturę obronną. Dodatkowo stalowa krata, ruchoma część budowli została umieszczona w grubych murach przystosowanych do obrony, wewnątrz nich obecnie znajduje się strażnica. Rezydują w niej osoby przydzielone do pilnowania ruchu przy wejściu do miasta.

Przed akcją gry

Zanim na wyspę przybyła Inkwizycja brama w zasadzie nie była wykorzystywana i przez cały czas pozostawała otwarta. Prawo wprowadzone przez inkwizytora zabraniało opuszczanie miasta, oraz nakazywało by strażnicy kontrolowali nowo przybyłych. Od tego momentu północne wejście do miasta pozostaje zamknięte i jest pilnowane przez strażników.

Risen

Bohater przybył w to miejsce prowadzony przez nowicjusza Tellura. Pozwoliło mu to na ominięcie Wojowników Zakonu. Bramy strzegł strażnik Leto, skłonny do układów, zwolennik starego systemu władzy na wyspie. Bezimienny po uzyskaniu kilku informacji zapłacił mu sto sztuk złota, w zamian za otwarcie bramy do miasta. Leto zastrzegł przy tym, że przybysz nie będzie mógł swobodnie opuszczać miasta, jak już przekroczy wejście to na dobre. Po czym podarował Bezimiennemu plan miasta i wpuścił go do środka.

Północnej bramy pilnuje trzech strażników, Leto na zewnątrz oraz dwóch pozostałych po wewnętrznej stronie.

Dalsze losy

Najpewniej po opuszczeniu Farangi przez Inkwizycję prawo Mendozy zostało zdjęte. Oznaczało by to, że swoboda ruchu przez bramę oraz inne wejścia do miasta została przywrócona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki