Fandom

Risenpedia

Miasto portowe na Farandze

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Miasto portowe na Farandze – jedyne miasto na wyspie Faranga, będące siedzibą lokalnej władzy.

Przed akcją Risen

Przed nadejściem Mrocznej Fali, miasto było zarządzenie przez wysłanych z kontynentu namiestników, sprawujących władzę w imieniu króla, a następnie przez Don Estebana – charyzmatycznego gubernatora. W tamtych czasach osada świetnie prosperowała, zajmowała się m.in eksportowaniem cenionego w odległych krainach piwa pędzonego z zioła, a kwestię zaopatrzenia w żywność rozwiązywały okoliczne farmy. Powszechna była również korupcja.

Risen

Pojawienie się tajemniczych świątyń spowodowało zamęt w spokojnym życiu wyspy. W celu zbadania tajemniczych zjawisk, na miejsce wysłany został Inkwizytor Mendoza wraz z licznym oddziałem wojowników Zakonu. Mieszkańcy wyspy zostali zmuszeni opuścić swoje domostwa i zamieszkać w mieście. Jednakże nie wszyscy podporządkowali się nakazowi Inkwizycji i pod wodzą Don Estebana założyli niewielki obóz w ruinach świątyni na północy. Po tych wydarzeniach miasto znalazło się pod zarządem komendanta Carlosa i stanowi arenę walki o wpływy między Inkwizycją a Bandytami.

Dzielnice

  • Rynsztok – najbiedniejsza dzielnica miasta, a jednocześnie pierwsza, do której zawita Bezimienny. Mieszkańcy żyją tutaj w skrajnej biedzie i często zmuszeni są sprzedawać cały swój dobytek, aby przeżyć. Znajduje się tutaj m.in brama miejska pilnowana przez dawną straż miejską, dom lichwiarza Kostara, niewielka gospoda oraz kilka pomniejszych sklepów.
  • Dzielnica kupiecka – najbogatsza lokacja w mieście. Swoje domy mają tutaj najbardziej wpływowi kupcy i rzemieślnicy. Znajduje się tutaj również szykowna willa, w której przed nadejściem Mrocznej Fali urzędował Don Esteban oraz główna brama miasta.

Ciekawostki

  • Znajduje się tu jedyny dom publiczny w serii.
  • Pod murami Miejskiej Strażnicy zakopany jest jedyny skarb w mieście, w którym znajduje się pierścień skradania.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki