Fandom

Risenpedia

Miasto portowe na Antigui

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Miasto portowe na Antigui – największe skupisko piratów na całych Wyspach Południowych. Założone zostało przez Alvareza – honorowego przywódcę piratów. Miasto jest najważniejszą częścią wyspy, celem podróży dla wszelkiej maści łotrzyków i morskich bandytów.

Historia

Przed akcją gry

Zostało założone przez kapitana Alvareza. Z czasem stało się główną bazą wszystkich piratów żeglujących po morzach południowych.

Risen 2: Mroczne Wody

Bezimienny przybył na wyspę w poszukiwaniu artefaktów zdolnych pokonać Marę i by uzupełnić zapasy. Udał się do domu kapitana, spotkać się z admirałem Alvarezem. Zastał go tam sprzeczającego się ze Slaynem. Po zakończeniu kłótni, dowiedział się od tego drugiego, że Alvarez nie pozwala nikomu uzupełnić zapasów i opuścić wyspy, gdyż sądzi że Slayne ma przy sobie Nóż Ofiarny i nie chce go oddać. Bezimienny zgodził pomóc mu opuścić wyspę, w zamian za artefakt tytanów. Załatwił Slayne'owi sternika, zapasy prochu oraz wody, a następnie razem wyruszyli na Wyspę Złodziei po nóż. Tam okazało się, że Slayne jest sługą Mary i porzucił bohatera na wyspie, niemal go przy tym zabijając.

Kiedy Bezimienny powrócił na Antiguę, w Domu Kapitana zastał Slayne'a i Alvareza rozmawiających o tym, że bohater zdradził piratów sprzymierzając się z Inkwizycją, lecz po chwili przekonał Alvareza, że to Slayne jest prawdziwym zdrajcą. Po tym stoczył pojedynek ze Slayne'em na Placu Krwawej Przysięgi i zdobył nóż ofiarny.

Dalsze losy

Dalsze losy miasta są nieznane. Najpewniej nadal stanowi najważniejszą bazę piratów na wyspach południowych.

Najważniejsze budynki i miejsca

Ważne budynki i miejsca w mieście:

Dom kapitana

Budynek w którym mieszka przywódca i założyciel miasta – Alvarez. Jest to najpiękniejszy budynek w mieście. Zbudowano go najdalej na północy.

Port

Najważniejszy punkt w mieście, a także jeden z głównych powodów jego istnienia. Obejmuje dużą część nabrzeża. Mogą w nim cumować na raz dwa statki, co czyni go największym portem na morzach południowych.

Plac Krwawej Przysięgi

Położony jest na wschód od Domu Kapitana. Jest to plac na którym przeprowadzane są egzekucje zdrajców i największych zbrodniarzy w mieście. Zginął tu Slayne, w swym ostatnim pojedynku, który stoczył z Bezimiennym.

Magazyn portowy

Znajduje się tuż przy brzegu, w pobliżu miejsca w którym cumowane są statki. Jego kierownikiem jest Rick. Na strychu znajduje się jeden z legendarnych przedmiotów – pętla wisielca.

Tawerna Pod Kotłem Wiedźmy

Jest prowadzona przez Spencera, który prosi bohatera o przywiezienie dostawy rumu z Tacarigui, gdyż przez Marę dostawy drogą morską zostały znacznie utrudnione. Wolny czas spędzają tu niemal wszyscy mieszkańcy miasta portowego.

Cmentarz

Jedyny cmentarz na wyspie, znajdują się tu groby pięciu dawnych mieszkańców wyspy: Gibsona, Murray'a, Nesira, O'Connela i Wally'ego. W dwóch z nich zakopane są skarby.

Sklep Emmy

Sklep prowadzony przez wiedźmę Emma. Można tu kupić przepisy i składniki do eliksirów i biżuterii voodoo.

Kuźnia Wilsona

Kuźnia prowadzona przez kowala Wilsona.

Warsztat Henriego

Warsztat prowadzony przez rusznikarza Henriego.

Gospodarka

Miasto rozbudowało się dzięki łupom zrabowanym przez piratów. Większość towarów składowana jest w przybrzeżnych magazynach. Miasto zaopatrywane jest w wodę pitną oraz ryby, których w okolicy nie brakuje. W osadzie wyrabiana jest broń biała oraz palna, wykorzystywana w pirackich wyprawach. Miasto w dużym stopniu uzależnione jest od dostaw z zewnątrz oraz sytuacji panującej na morzu.

Mieszkańcy miasta

Niemal wszyscy mieszkańcy miasta to piraci. Wyjątki stanowią tylko rzemieślnicy i kobiety.

Dawni

  • Gibson – był prawdopodobnie piratem i ojcem właściciela Srebrnej maski. Jest pochowany na cmentarzu.
  • Murray – najpewniej był piratem. Jest pochowany na cmentarzu.
  • Nesir – był piratem i przyjacielem Stalowobrodego. Nie przeżył ostatniej zimy. Jest pochowany na cmentarzu.
  • O'Connel – najpewniej był piratem. Jest pochowany na cmentarzu.
  • Slayne – jeden z kapitanów piratów. Z powodu służenia Marze został zabity przez Bezimiennego na Placu Krwawej Przysięgi.
  • Wally – najpewniej był piratem. Jest pochowany na cmentarzu.

Obecni

  • Alvarez – założyciel i nieformalny przywódca miasta.
  • Bill – pilnuje wschodniego wejścia do miasta.
  • Butch – szef nosiwodów.
  • Elliot – kucharz na statku Slayne'a.
  • Emma – właścicielka sklepu voodoo.
  • Grace – prostytutka pracująca na placu głównym.
  • Harvey – jeden z piratów należących do załogi Slayne'a.
  • Henri – miejscowy rusznikarz.
  • Miles – jeden z nosiwodów.
  • Morgan – jeden z piratów przesiadujący w tawernie.
  • Rick – kierownik magazynu portowego.
  • Scarlett – prostytutka pracująca przed tawerną.
  • Spencer – właściciel miejscowej tawerny.
  • Wilson – miejscowy kowal.
  • Zak – osiłek pilnujący wejścia do tawerny.
  • Około dziesięciu innych nienazwanych piratów.
  • Dwóch nieznanych z imienia nosiwodów.
  • Dwóch nienazwanych tragarzy.

Ciekawostki

  • W Risen 3 od Kostucha można usłyszeć, że Miasto Portowe, tak samo jak wyspa, nazywa się "Antigua".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki