Fandom

Risenpedia

Mara

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Mara – postać, występująca w Risen 2: Mroczne Wody, oraz Risen 3: Władcy Tytanów. Była panią morza i Władczynią Tytanów.

Przed akcją gry

Dawno temu panowała na Wyspach PołudniowychArborei. Z pomocą czterech wodzów tamtejszych plemion kontrolowała miejscową ludność. W zamian dała im cztery artefakty mogące stawić czoła jej mocy: Harpun TytanówNóż OfiarnyTrupią DłońAmulet Ziemi. Wodzowie po jakimś czasie chcieli jednak odzyskać wolność. Dzięki wykorzystaniu mocy wszystkich artefaktów udało im się pokonać Marę i zmienić ją w kamień, jednak ta rzuciła na nich przekleństwo, które sprawiło, że nie mogli zaznać spokoju po śmierci. Wiele lat później do siedziby Mary - Świątyni Wody, przybyli czterej piraccy kapitanowie w celu splądrowania jej. Każdy z nich zabrał jeden z artefaktów, jednak ich wtargnięcie spowodowało przebudzenie się Mary. Poddali się jej wszyscy kapitanowie poza najwybitniejszym z nich – Gregoriusem Emmanuelem Stalowobrodym. Uciekł on ze Świątyni Wody, co zaskutkowało wypowiedzeniem mu wojny przez Marę. Pozostali kapitanowie w zamian za lojalność otrzymali zagrabione artefakty – Wrona dostał Harpun Tytanów, Garcia Trupią Dłoń, Nóż Ofiarny wpadł zaś w ręce Slayne'a.

Risen 2: Mroczne Wody

Choć po przebudzeniu Mary zniknęli Tytani Wody, podróże morskie nie stały się bezpieczniejsze. Władczyni Tytanów pod postacią Krakena oraz posłuszni jej piraci zatapiali większość statków. Wyczuwszy śmierć Wrony Mara wyrusza na Wybrzeże Ostrzy, gdzie zatapia Brodatą Dziewicę, a następnie zabija jej kapitana – Stalowobrodego. Ucieka przed Bezimiennym, jednak stwierdza, że jeszcze się spotkają. Następnie wysyła Garcię do Caldery z propozycją pokojową, jest to jednak tylko przykrywka – Garcia ma się dowiedzieć, gdzie wyruszył komendant Corrientes i podążyć za nim. Tropem chciwego pirata rusza bohater i wreszcie odnajduje go w Świątyni Ognia. Tam kapitan chce podzielić się z Bezimiennym łupem i oddać mu swój artefakt, jednak Mara dość skutecznie wybija mu z głowy ten pomysł. Gdy okręt Bezimiennego zbliża się do siedziby Mary, ta atakuje go jako Kraken, jednak zostaje pokonana i ucieka do Świątyni. Tam toczy ostateczną walkę z bohaterem i zostaje ponownie zamieniona w skałę. Następnie Bezimienny rozbija na kawałki skamieniałą Władczynię Tytanów, by uniemożliwić jej ponowne przebudzenie i odpływa w nieznanym kierunku.

Mara śmierć.png

Skamieniała Mara rozbita na kawałki

Ostatnie słowa

  • Mara: Kto śmie...?!
  • Bezimienny: Ja.
  • Mara: TYYYYYYYY! NIE przeciwstawisz mi się znów.
  • Bezimienny: Jeszcze zobaczymy.
  • Mara: Raaaaaaahr!

(walka)

  • Mara: Nieeeeeeeee! AAARGH! Aaaaaaaa! Aaaaaaaagh...
  • Patty: Bestia! Myślisz, że znów się przemieni?

(Bezimienny kopie skamieniałą Marę)

  • Bezimienny: Nie tym razem..

Risen 3: Władcy Tytanów

Zagubiony spotyka ducha Mary w Zaświatach. Jeśli sam chce z nią porozmawiać, znajduje, za radą Mendozy, jeden z jej fragmentów, które rozsypały się po całych Morzach Południowych, kiedy Bezimienny rozbił ją po wcześniejszym przemienieniu w kamień. W rozmowie gardzi bohaterem i oznajmia, że z chęcią rozerwałaby go na strzępy, gdyby nie fakt, że już jest trupem. Jeśli protagonista przyzwał ją jednym z jej fragmentów, prosi Władczynię o pomoc w walce z Cieniami. Mara jednak wyśmiewa go, twierdząc, że nie ma żadnych szans. Mimo to, wręcza duchowi bohatera pięć garści pyłu duszy, po czym sen się kończy.

Ciekawostki

  • Wiele osób ostrzega Bezimiennego żeby nie wymawiał jej imienia gdyż jest to czyste zło i potwory wiedzą kiedy się o nich mówi.
  • W Risen 2: Mroczne Wody w niemieckiej wersji dubbingu głosu użyczyła jej Andrea Wolf I.
  • W Risen 3: Władcy Tytanów można znaleźć oręż - Sława Mary, lecz tak naprawdę z Marą powiązany jest tylko nazwą, bo Władczyni Tytanów używała Miecza Mary.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki