FANDOM

Lewiatan – potwór morski, występujący w Risen 2: Mroczne Wody oraz Risen 3: Władcy Tytanów. Jest to jeden z większych stworów jakimi rządzi Mara. Na plażach, w pobliżu dużych zbiorników wodnych poszukują pożywienia. Stwory te tylko z jednym wyjątkiem występują w pojedynkę.

Wygląd

Są to wielkie (około trzy metrowe) i zarazem obrzydliwe stworzenia. Ich znakiem szczególnym jest ogromna lewa dłoń w kształcie szczypiec. Posiada kilka macek na plecach.

Walka

Podczas walki potrafią za pomocą swych szczypiec zadać bohaterowi ogromne obrażenia, lecz są tak powolne że czasem nie mają okazji nawet wyprowadzić jednego ciosu.

Sposób pokonania

Z powodu ich siły najlepiej z nim walczyć za pomocą broni dystansowych:

Risen 2: Mroczne Wody

Lewiatan (figurka)

figurka przedstawiająca lewiatana

Bezimienny nie ma wielu okazji by spotkać te stwory na swej drodze. Jednego może znaleźć na jednej z plaż na Wyspie Złodziei, a jednego na Antigui, jednak jest on nazywany tam Hobgoblinem. Reszta tych stworów znajduje się w Świątyni Wody, gdzie pełnią rolę przedniej straży Mary. Po pokonaniu Mary wszystkie te stwory, a przynajmniej te które przebywały w Świątyni Wody, umierają. Po zabiciu jednej z tych bestii Bezimienny dostaje dwieście punktów chwały. Może też wyciągnąć z nich muszlę ostrygi.

Risen 3: Władcy Tytanów

Występują całkiem licznie. Głównie na Taranis. Wyglądem nie zmienił się zbytnio względem poprzedniej części. Jedyna różnica polega na tym, że występują liczniej oraz nie są podległem Marze.

Osiągnięcia związane z lewiatanami

Opis

Wokół lewiatana krąży wiele legend i mitów. W wielu przypadkach, gdy marynarze i rybacy przez nieuwagę spotkali się z tym potworem, słuch po nich ginął! Mówi się, że ten stwór śpi w ciemnych i mokrych jaskiniach pod klifami arboreiskich wybrzeży i czeka na biedaków, którzy zabłądzą. Lewiatan to gigantyczna, wysoka na dwóch mężczyzn bestia, która została stworzona przez mroczne moce. Został wyhodowany w najgłębszej otchłani w tylko jednym celu – ściągnięciu burzy złego tytana z morza na ląd! Jest to mieszanka piaskowych diabłów, ogromnych krabów i innych stworów, która miażdży każdego intruza swoim wielkimi szczypcami i bez problemu zyskuje przewagę nad swoim przeciwnikiem.

— Opis lewiatana z oficjalnej strony Risen 2: Mroczne Wody, przetłumaczony przez www.risen.info.pl

Więcej z Fandomu

Losowa wiki