Fandom

Risenpedia

Kryształowa Twierdza

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Kryształowa Twierdza – fortyfikacja obronna znajdująca się w południowej części Caldery, ostatniego miasta ludzi leżącego na Starym Kontynencie. Swą nazwę zawdzięcza położonej pod nią grocie, w której znajdują się wielkie złoża magicznych kryształów chroniących Calderę. Przez Kryształową Twierdzę musi przejść każdy, kto przybył do Caldery drogą morską i chce się dostać do pozostałości miasta.

Przed akcją gry

Kryształowa Twierdza była twierdzą Inkwizycji, która miała za zadanie bronić miasta przed ewentualnym atakiem ze strony morza.

Risen 2: Mroczne Wody

Po upadku Starego Imperium jest to główna kwatera Inkwizycji. To właśnie w niej zamieszkał Bezimienny po tym jak opuścił Farangę i to właśnie tu zaczął swą nową przygodę. Przetrzymywany był tu pirat Largo, który został przetransportowany na Tacariguę.

Mieszkańcy

Dawni:

Obecni:

Dalsze losy

Risen 3: Władcy Tytanów Zagubiony można dowiedzieć się od Carlosa, że Caldera została stracona. By doszło do zniszczenia Twierdzy i jej okolic z groty musiałyby zniknąć magiczne kryształy. Możliwe że jakiś nieznany sługa Władców Tytanów specjalnie dokonał sabotażu niszcząc lub przenosząc kryształy by Tytani spustoszyli i splądrowali do końca Stary Kontynent.

Ciekawostki

  • W Kryształowej Grocie pod Twierdzą słychać rozkazy wydawane przez Severina na placu;
  • Mimo iż jest to cała twierdza znajdują się tu dwa pokoje z czego jeden jest wieloosobowy;
  • Centralny budynek czyli gabinet Carlosa i Angusa jest zbudowany w stylu Gotyckim (można to poznać po charakterystycznych przyporach murów oraz strzelistości zakończeń dachu) a reszta fortu to "różnorodna mieszanina" stylów architektonicznych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki