FANDOM

Ból jest dobry. Przyjmij go. Ból jest życiem. Umarli nie czują bólu. Kostuch to wie. Ból oznacza, że nadal żyjesz.

— Kostuch

Kostuch (ang. Bones - dosłownie Kości) – postać występująca w Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów. Jest niezrównoważonym, dręczonym przez wizje byłym lekarzem okrętowym.

Przed akcją gry

Dawno temu, gdy był jeszcze mały, zgubił się w lesie. Prawdopodobnie już by się nie znalazł gdyby jego ojciec nie wywiesił na najwyższym drzewie białego szala, który wskazał mu drogę do domu. Gdy już dorósł służył na okręcie jako lekarz okrętowy. Został jednak pozostawiony przez resztę załogi na pastwę losu w dżungli. Tam poważnie zachorował oraz został pokaleczony przez dzikie zwierzęta. Odnaleźli go jednak członkowie klanu Marakjaów. Udało się im uleczyć ciało Kostucha, ale jego dusza odeszła w Zaświaty. Pozostał on w ich wiosce do przybycia Bezimiennego.

Risen 2: Mroczne Wody

Bohater spotyka Kostucha przed wejściem do wioski. Próbuje się od niego dowiedzieć czegoś o wyprawie Corrientesa co nie daje wielkiego rezultatu. Kostuch całymi dniami wygłasza swoje szalone kazanie dotyczące śmierci na środku wioski czym denerwuje Marakajów oraz Garcię. Bezimienny ucisza go przygotowanym przez Jamilę firutaopi. Po spożyciu go ucisza się ku uciesze całej wioski i dołącza do załogi bohatera. Heros może też zmusić go by się zamknął zastraszając go, lecz mimo tych drastycznych kroków zostanie medykiem bohatera. Mimo tego wciąż prosi Bezimiennego o pomoc w odnalezieniu jego duszy. Sprawa zostaje rozwiązana na Wyspie Umarłych – po wkroczeniu do Zaświatów bohater poza duszami Nahele, Motegi, Kusko i Akando, które pomagają mu stworzyć berło czaszki potrzebne do wezwania ducha Stalowobrodego spotyka także duszę Kostucha. Musi przypomnieć mu o białym szalu. Wtedy po powrocie na okręt stanie się nieco mniej szalony.

Nauczyciel (naucza unikalnych zdolności)

Może nauczyć bohatera wytrzymałości na rany oraz zdolności samoleczenia.

Risen 3: Władcy Tytanów

Ta część artykułu jest niekompletna. Jeżeli możesz, uzupełnij ją.

Sam wyglądasz, jakbyś najlepsze czasy miał już za sobą.

Nate o Kostuchu

Gdy na Wybrzeżu Krabów Zagubionemu zostaje odebrana dusza i umiera, Kostuch przywraca go do życia (z rozkazu Admirała Alvareza) po trzech tygodniach za pomocą magii voodoo. Wyjaśnia mu całą zaistniałą sytuację, oddaje mu swoją łajbę i przyłącza się do jego załogi. Przez całą akcję gry towarzyszy bohaterowi. Po nieudanym Rytuale Ducha informuje kapitana o zaobserwowanym dziwnym zachowaniu Horasa.

Opis

Szalony pirat. Jego załoga zostawiła go w zabójczej dżungli Marakajów. Nawiedzające go wizje sprawiają, że uważa się za wybrańca bogów. Znakomity lekarz.

— Opis załogi z Risen 2: Mroczne Wody

Galeria

Ciekawostki

Ogólne

  • Wyznaje Kagungę.
  • Uważa się za wybrańca bogów.
  • Posiada kolekcję części ciała. W kolekcji brakuje mu tylko serca.
  • Jego wuj był kiedyś rybakiem. Teraz "śpi z rybami".

Risen 2: Mroczne Wody

  • Aby go zastraszyć potrzebny jest 90 poziom zastraszania.
  • Jego dusza w Zaświatach jest podpisana Zmieszany duch.
  • Potrafi rozpoznać Bezimiennego nawet jeśli bohater opęta Zaalu.
  • Dość często mówi o sobie w trzeciej osobie, odzyskując duszę wypowiada się też w liczbie mnogiej.
  • Kiedy podejdzie do niego małpka chce ją poczęstować gałkami ocznymi, lub uczynić z niej "obiekt badań".
  • W swoich wizjach widzi Bezimiennego, Garcię, śmierć, a czasem zwierzęta.
  • Kiedy jest zdenerwowany na Bezimiennego nie jak większość postaci go spławia tylko go ucisza.
  • Podczas jego choroby w dżungli jego ciało gryzły i szarpały zwierzęta, mimo to nie ma żadnych blizn.

Risen 3: Władcy Tytanów

  • On i Chani leczą Zagubionego jeśli ten ma mało punktów życia.
  • Twierdzi, że mówią do niego kamienie, ale niektórych nie rozumie gdyż szepczą.
  • Posiada worek kości. Uważa, że to podstawa wyposażenia medycznego.
  • W snach wielokrotnie był pająkiem oraz kobietą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki