FANDOM

Karlsen – postać, występująca w Risen. Jest kowalem pracującym dla Inkwizycji w klasztorze.

Przed akcją gry

Miał czeladnika który stworzył najgorszy miecz świata. Po przybyciu Inkwizycji został przez nich złapany bądź zatrudniony dzięki czemu pracuje w Wulkanicznej Twierdzy.

Risen

Jego kuźnia znajduje się w pobliżu areny walk. Jeżeli Bezimienny dołączył do Inkwizycji lub magów poznał go gdy potrzebował kostura. Od niego bohater dostaje kilka przydatnych informacji potrzebnych do śledztwa w sprawie morderstwa Hemlara. Jeśli Bezimienny przegrał pierwsze starcie z Arikiem da mu najgorszy miecz świata by zamienił go z ostrzem przeciwnika. Podczas ataku jaszczuroczłeków udało mu się przeżyć i wrócił do pracy w kuźni. Może nauczyć bohatera dwóch stopni otwierania zamków oraz trzech stopni kowalstwa. W ostatnim rozdziale można kupić od niego najlepsze kostury.

Dalsze losy

Prawdopodobnie po pokonaniu Tytana Ognia nie udało mu się uciec z wyspy. Możliwe też, że skoro należał do Inkwizycji ta uciekając z Farangi mogła go ewakuować.