FANDOM

Jaszczury Grzmotów – stworzenie, występujące w Risen. Jaszczury grzmotów to najwięksi naturalni mieszkańcy Farangi.

Opis

Te mierzące od ośmiu do dziewięciu metrów kolosy to zwykle spokojni roślinożercy - a przynajmniej póki nie zbliży się do nich zbyt blisko. Jako, że z ogromną zaciekłością bronią swojego terytorium, reagują brutalnie na wszystko, co wejdzie im w drogę. Aby odstraszyć intruzów, walą groźnie z ziemię swoimi potężnymi ogonami. Temu właśnie zawdzięczają swoją nazwę. Jaszczury grzmotów starają się poruszać niewiele albo wcale. Są tak cierpliwe, że czasami na szarej warstwie pyłu wulkanicznego leżącego na ich grzbiecie wyrastają rośliny. Jeśli jednak któraś z tych bestii się zdenerwuję, zaszarżuje bez wahania i z niezwykłą szybkością. Doprowadziło to niejedną nieostrożną osobę do katastrofy. Warto zadzierać z jaszczurami grzmotów tylko, jeśli ma się odpowiednią siłę bojową.

Walka

Jaszczury grzmotów są bardzo agresywne jeśli ktoś naruszy ich terytorium. Wtedy ostrzegawczo walą swymi ogonami w ziemię i głośno ryczą. Jeśli intruz zlekceważy ich sygnały ostrzegawcze zostaje zaatakowany przez ich silną paszczę i potężny ogon. Stwory te wykazują się wtedy niezwykłą zwinnością i siłą. Bardzo często chowają się pod swą skorupę, co czyni je praktycznie nietykalnymi. Najlepszym sposobem na walkę z nimi jest silna magia, a następnie seria szybkich ciosów. Oczywiście nie można zapomnieć o ciągłych unikach, kiedy stwór podejdzie zbyt blisko. Walka z nimi na nie zaawansowanym etapie gry kończy się zazwyczaj śmiercią intruza. Na szczęście jaszczury grzmotów zwykle występują samotnie.

Trofea

Nie zostawiają po sobie żadnych wartościowych trofeów, lecz z ich grzbietów można często zebrać różne rośliny np. jagody, rośliny many, grzyby many, ziela lecznicze i zielone liście.

Występowanie

Stwory te są bardzo rzadkie. Zamieszkują przeważnie duże roślinne łąki, oraz tereny bardziej skaliste. Często występują w różnych ukrytych, unikatowych oraz ciężkich do odkrycia miejscach. Lubią samotność i spokój. Jeden okaz można spotkać na północny-wschód od miasta portowego. Jeden ma swe terytorium przy jaskini będącej przejściem na wschodnie wybrzeże. Można je spotkać także na zachód od chaty Eldrica i na wysepce z siedzibą Gyrgera. Jedyne miejsce w którym występują w stadzie jest pobliże wschodniego wejścia do wulkanu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki