FANDOM

Jan – postać występująca w Risen. Jest myśliwym, należącym do bandytów Dona.

Risen

Ponieważ należy do bandytów Dona, przy pierwszym spotkaniu z Bezimiennym wyciąga swój nóż myśliwski, bojąc się, że ten może należeć do Białych Szat. Gdy bohater przyzna się, że był pasażerem statku Inkwizycji, ale podróżował z nimi na gapę, Jan od razu chowa nóż. Doradza mu nawet, żeby przeszukał jego chatę w poszukiwaniu lepszej broni i pozwala mu wziąć wszystko, co tylko uzna za potrzebne.

Jan jest pierwszą osobą, od której Bezimienny dowiaduje się o sytuacji politycznej panującej właśnie na Farandze. Chociaż należy on do bandytów Dona, nie broni on bohaterowi przyłączenia się do innych gildii, a jedynie mu to stanowczo odradza. Pomimo tego jest gotowy wskazać drogę zarówno do obozu na bagnach, jak i miasta, które przejęła Inkwizycja.

Jeżeli Bezimienny poprosi go o pomoc ze znalezieniem domu dla Sary, Jan zajmie się nią, dzięki czemu od drugiego rozdziału będzie ona mieszkała na farmie Rhobarta.

Przyłączył się do bandytów Dona, aby być wolnym człowiekiem. Uważa, że w klasztorze piorą mózgi nowicjuszom i rekrutom, a zamknięcie bram miasta robi z jego mieszkańców niewolników. Uważa, że gorsze od bycia zabitym od Inkwizycji jest dołączenie do jej szeregów.

Galeria

Ciekawostki

  • Przez twórców gry jego postać została opisana jako: myśliwy, bandyta, bezpośredni, pewny siebie, twardy, pomocny.
  • Uważa, że Bezimienny przetrwał katastrofę statku dlatego, iż coś lub ktoś opiekuje się nim.
  • Jan nosi przy sobie nóż myśliwski, słabszą broń niż ta którą zleca zdobyć Bezimiennemu w zadaniu Zdobądź jakąś porządną broń.