FANDOM

Jaffar – postać występująca w Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów. Jest jednym z gnomów z Wyspy Złodziei.

Przed akcją gry

Był uczniem Kaana. Dostał od niego zadanie nauczenia się języka ludzkiego, by móc wyruszyć na wyprawę w poszukiwaniu swego auri culci.

Risen 2: Mroczne Wody

Po raz pierwszy bohater spotyka go na zachodniej plaży Wyspy tuż po ucieczce z jaskini Slayne'a. Prezentuje mu swe umiejętności w posługiwaniu się językiem ludzi (przede wszystkim w "łacinie podwórkowej") i opowiada nieco o gnomach oraz samym Kaanie. Podobnie jak Bezimienny ma zamiar opuścić wyspę, więc postanawiają sobie pomóc - bohater przyniesie dziesięć sztuk dryfującego drewna, pięć pnączy winorośli i sześć koszul, a Jaffar zbuduje tratwę, na której wydostaną się z wyspy. Informuje także, gdzie znaleźć wszystkie potrzebne rzeczy – drewno pływa po plażach wokół wyspy, pnącza leży przed wszystkimi domami gnomów a podniesienie ich nikt nie traktuje jako kradzież, a o koszule ma spytać inne gnomy. Po rozmowie prowadzi Bezimiennego do swojej jaskini i oferuje naukę złodziejstwa. O ile zdobycie drewna i pnączy to tylko podniesienie ich z ziemi o tyle dla koszul musi wykonać poboczne zadania dla innych gnomów – Zeki chce odzyskać koronę (daje trzy koszule), Ulvi – swojego kompana Kalila (daje dwie), a Nuri – coś bardzo ciemnego i okrągłego (daje jedną). Gdy Bezimienny ma już wszystkie potrzebne rzeczy idzie do Jaffara, który mówi, że mają się spotkać na zachodniej plaży. Tam Jaffar buduje tratwę i wypływa na Tacariguę ze swoim nowym Mataa. Na Tacarigui bohater odnajduje swój okręt i przyłącza gnoma do załogi. Do zakończenia gry Jaffar nie odgrywa żadnej roli, poza tym, że pod nieobecność bohatera, gdy ten pojedynkował się ze Slaynem, zaczął okradać załogę, której się to oczywiście nie spodobało. Skargę wniósł kwatermistrz i jednocześnie sternik - Patty ostrzegając, że jeśli nie przestanie będzie niskim, bluźniącym pokarmem dla rekinów. Gdy Mara zostaje zabita, a załoga odpływa ze Świątyni Wody Bezimienny pyta swojego pivi czy znalazł już swoje auri culci, na co gnom odpowiada, że znalazł, ale nie może zdobyć. Jego zdobyczą miał być kapelusz Stalowobrodego, który bohater dostał w spadku po nim, a o który gnom po prostu wstydził się poprosić.

Jaffar.jpg

Nauczyciel

Może nauczyć bohatera umiejętności:

Risen 3: Władcy Tytanów

Jaffar figurka.jpeg

Figurka przedstawiająca Jaffara z edycji kolekcjonerskiej

Zagubiony spotyka go na Taranis, w siedzibie magów. Jaffar mówi bohaterowi, że chce ponownie wypłynąć w morze. Bohater, słysząc to, zaproponował mu, aby dołączył do jego załogi. Jednak ten odpowiada, że musi zająć się swoim pivi – gnomem Alim, który chce zostać strażnikiem, lecz generał Magnus nie chce go przyjąć na służbę. Bohater oferuje mu swoją pomoc i idzie porozmawiać z Alim. Następnie, razem z nim udaje się do generała Magnusa i mówi mu, żeby przyjął Aliego na służbę. On się nie zgadza, lecz po dalszej rozmowie zgodzi się przyjąć go na szkolenie pod warunkiem, że pokaże, iż potrafi walczyć. Heros rozmawia ponownie z Alim i symulują między sobą walkę. Niezależnie od tego, czy damy gnomowi wygrać, czy nie (wpływa na poziom duszy) Zagubiony udaje się do generała Magnusa, a następnie on przyjmuje Alego na szkolenie. Od teraz mataa Alego to Magnus. Zagubiony udaje się do Jaffara i mówimy mu, że może dołączyć do załogi (wymagany duży okręt).

Ciekawostki

Jaffar conceptart.png

Conceptart przedstawiający Jaffara

Ogólne

  • Początkowo miał nosić hełm.
  • Na świątecznej tapecie ukradł worek z prezentami Świętego Mikołaja.

Risen 2: Mroczne Wody

  • Jest jedyną postacią, która "widocznie" nosi broń białą na plecach.
  • Patty poinformowała Bezimiennego, że Jaffar ukradł członkowi załogi drewnianą nogę (co ciekawe nikt w załodze wcześniej tej protezy nie posiadał).
  • Bezimienny pozwolił zmienić mu ładownię Czarnej Betty na coś w stylu jaskini.
  • W DLC Świątynia Powietrza można dowiedzieć się, że Patty ciągle rozmawia z Jaffarem o Bezimiennym, ale jemu nie wolno powtarzać tego co usłyszał w obecności bohatera.

Risen 3: Władcy Tytanów

  • Daje bohaterowi co jakiś czas sporą sumę złota.
  • Jeśli się go opęta jego broń widnieje jako N/A: It_Swd_lmp.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki