FANDOM

Ten artykuł dotyczy postaci z Risen. Zobacz też: inne znaczenia słowa „Jack”.

Jack – postać występująca w Risen. Jest latarnikiem i starym wilkiem morskim mieszkającym w mieście na Farandze.

Przed akcją gry

Był marynarzem który z biegiem lat postanowił osiąść gdzieś na stałe. Wybrał na miejsce zamieszkania latarnie morską na Farandze. Gdy nastała Mroczna Fala Jack stracił pracę, gdyż przez ataki Tytanów statki przestały pływać na Morzach. Nie mógł opuścić miasta z powodu przybycia Inkwizycji i wprowadzenia zakazu opuszczania miasta przez co handlował tym co miał.

Risen

Lubi upić się w karczmie u Josha. Gdy Bezimienny go poznaje prosi go o butelkę rumu. Kiedy da go Jack'owi ten zacznie mu opowiadać historię swojego życia. Jeżeli Bezimienny stanął po stronie Dona Estebena, Delgado każe mu zabrać haracz od Josha. Gdy będzie próbował zabrać pieniądze od karczmarza ten powie mu że ma z Delgado umowę dzięki której nie jest od niego zbierany haracz, a w zamian przekazuje informację kogo warto obrabować. Jeśli bohater zgodził się na tę umowę Josh powie mu że Jack kilka dni wcześniej upił się u niego i opowiadał że znalazł magiczny pierścień wyrzucony przez morze i gdzie ma ukryty klucz do skrzyni w którym schował cenny przedmiot. Latarnik sprzedaje również wiele przedmiotów przydatnych na początku przygody.

Dalsze losy

Prawdopodobnie zginął podczas kataklizmu, który spotkał Farangę.

Ciekawostki

  • W Risen 2: Mroczne Wody, również można spotkać latarnika Jacka który jest emerytowanym piratem i mieszka w swej latarni na wyspie Tacarigua.
  • Jack jest jedyną osobą która może sprzedać Bezimiennemu czarną perłę.
  • Czasem mówi o sobie w trzeciej osobie.