Fandom

Risenpedia

Inkwizycja

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze38 Udostępnij

Kto raz był w Inkwizycji, zawsze w niej zostanie.

Lopez o Inkwizycji
Inkwizycja
Herb Inkwizycji.png
Herb Inkwizycji (10 lat po Mrocznej Fali) wyszyty na gobelinie
Informacje
  • Przywódca
  • Siedziba
  • Członkowie
  • Uniform
  • Hierarchia
  • Występowanie

Inkwizycja (łac. Inquisitio – śledztwo, badanie) – gildia, występująca w Zielonych Nieznajomych, Risen, Risen 2: Mroczne Wody oraz w Risen 3: Władcy Tytanów.

Przed akcją serii

Do życia powołał ją król, aby badała dziwne zjawiska, które nastąpiły po Mrocznej Fali. On też mianował Mendozę przywódcą Inkwizycji na wyspie Faranga. Inkwizycji było całkowicie podległe rycerstwo.

Zieloni Nieznajomi

Ekhm, wymknąłem się od razu z tej mieściny, bo te kozie syny, co to ich Inkasentami, czy Inkwizorami nazywali nowe porządki wprowadzali w tym miejscu. Ludzi palili żywcem, co nie chcieli robić na wykopaliskach, dzieci co biegały wokół ratusza zamykali w lochach i jeść nie dawali, a i baby gwałcili też, ekhm jak im się zachciało.

Chrząkacz o Inkwizycji

Inkwizycja dalej okupuje Farangę. W mieście żołnierze robią co chcą i wprowadzają nowe porządki oraz prowadzą łapanki do prac na tajemniczych wykopaliskach, gdzie najpewniej szuka tajemniczej komnaty wypełnionej ceramiką i rzeźbami. Kiedy wieprzognom Chrząkacz wdziera się na wykopaliska zaczynają gonić go żołnierze, przez co ucieka do tajnego wejścia do komnaty, ale ludzie Inkwizycji go nie znajdują. Gnom tłucze wszystko w komnacie (co pewnie komplikuje plany Inkwizycji) i wychodzi innym wyjściem.

Przed akcją gry

Zostawiła oddział pod przywództwem komendanta Carlosa, by sprawować pieczę nad Farangą. Potem Inkwizytor Mendoza udał się na wyspę Gaurus by tam przejąć władzę.

Risen

Wojownicy Inkwizycji byli wyposażeni w kostury i magiczne kryształy. Teraz Inkwizycja się zmieniał. Magia zniknęła ze świata i wymusiło to zmiany w Inkwizycji.

— Twórcy gry o Inkwizycji

Gdy tylko do Mendozy dotarły wieści o dziwnych ruinach wyłaniających się spod ziemi, Inkwizytor wrócił na Farangę. Główną siedzibą ustanowił w Wulkanicznej Twierdzy, skąd zarządzał siłami mu podległymi na wyspie. Wojownicy zakonu rozpoczęli przeszukiwanie ruin w celu odnalezienia sposobu na pokonanie Tytanów. 

Risen 2: Mroczne Wody

Dołącz do Inkwizycji! Bądź najlepszy!

— Mowa zachęcająca do zaciągnięcia się

W ciągu dziesięciu lat Inkwizycja coraz mniej przypominała zakon, a coraz bardziej oddział militarny. Wysoka Rada rozkazała Inkwizycji udać się na Wyspy Południowe i Arboreę, w celu poszukiwania nowych lądów wolnych od Tytanów, w których ludzie mogliby się osiedlić.

Dzięki postępowi technologicznemu, Inkwizycja posiadła nową broń do walki – muszkiety i strzelby – które pomimo mocy wystarczającej do całkowitego wyparcia łuków i kusz, jest za słaba aby stawić czoło Tytanom. Jej flota morska ciągle się pomniejsza, gdyż Kraken ciągle zatapia okręty i statki należące do Inkwizycji.

Risen 3: Władcy Tytanów

Inkwizycja już dawno utraciła władzę na Morzach Południowych.

Kostuch o Inkwizycji

Inkwizycja straciła kontrolę nad Morzami Południowymi. Jej jedyną ocalałą bazą jest Puerto Sacarico na Tacarigui. Po śmierci gubernatora Di Fuega zarządcą miasta został Sebastiano. Inkwizycja ma wiele problemów z Cieniami, które zajęły niemal całą wyspę. Sam komendant po styczności z kryształowym portalem Władcy Szaleństwa postradał zmysły i stał się odtąd nieobliczalny i bezlitosny. Gdy Zagubiony pomaga Horasowi w ucieczce z Tacarigui, Sebastiano postanowił wypłynąć swoim okrętem w pogoń za bohaterem, jednak znajduje go dopiero po zakończeniu przygotowań do Rytuału Ducha. Inkwizycja przystępuje wtedy do bitwy morskiej, którą jednak przegrywa. Komendant zostaje zabity przez Zagubionego a okręt przyłączony do Pirackiego Sojuszu.

Inny oddział Inkwizycji, pod dowództwem Komendanta Carlosa, zostaje wysłany na kolonizację wysp na zachód od Wysp Południowych. Odkrywają jednak tajemniczą Wyspę Mgieł, na której grasują liczne Pożeracze Dusz. Carlos wysyła kilka grup żołnierzy, aby pozbyli się Cieni, jednak żadnej się to nie udaje. Zagubiony po przypłynięciu na wyspę, na zlecenie Komendanta zabija wszystkie Pożeracze Dusz. To załatwia najważniejszy problem Inkwizycji na Wyspie Mgieł, więc przystępuje ona do kolonizacji.

Dalsze losy

Inkwizycja najprawdopodobniej utrzymuje swoje panowanie w nielicznych rejonach Mórz Południowych, takich jak Wyspa Mgieł, Tacarigua oraz Puerto Isabella na Arborei, lub całkowicie się rozpadła.

Hierarchia

Risen

Ubranie rekruta (R1) (by Jao98).png

Bezimienny jako rekrut

Rekrut

Każdy nowy członek gildii zaczyna od tego stopnia. Wykonują oni przeważnie zadania małej wagi oraz przechodzą intensywne szkolenie. Ich standardowe wyposażenie składa się z następujących elementów:

Ubranie
Broń

Wojownik Zakonu

Aby zostać protektorem należy ukończyć podstawowe szkolenie. Ich standardowe wyposażenie składa się z następujących elementów:

Ubranie
Broń
Carlos (R1) (by Jao98).png

Carlos - jeden z komendantów

Komendant

Aby zostać komendantem należy ukończyć podstawowe szklenie, być rekrutem, być jednym z najlepszych Wojownikiem Zakonu i zasłużyć się dla Inkwizycji. Ich standardowe wyposażenie składa się z następujących elementów:

Ubranie
Broń
Mendoza R1 (by Wedkarski).png

Mendoza - jeden z Inkwizytorów

Inkwizytor

Tytuł należący do przywódcy Inkwizycji. Nadawany był przez samego króla. Aby zostać Inkwizytorem należy ukończyć podstawowe szklenie, być rekrutem, być jednym z najlepszych Wojownikiem Zakonu, być komendantem, zasłużyć się dla Inkwizycji oraz zostać wybranym spośród innych komendantów.

Ubranie
Broń

Risen 2: Mroczne Wody

Protekto koncept art 2.png

Concept art przedstawiający protektora

Rekrut

Każdy nowy członek gildii zaczyna od tego stopnia. Wykonują oni przeważnie zadania małej wagi oraz przechodzą intensywne szkolenie pod okiem Severina już od pierwszych dni w gildii. Większość poborowych szybko awansuje na pełnoprawnych protektorów lub zwiadowców. Ich standardowe wyposażenie składa się z następujących elementów:

Broń
Protektor concept art.png

Concept art przedstawiający protektora

Protektor

Aby zostać protektorem należy ukończyć podstawowe szklenie i być bardzo dobrze wysportowanym. Ich standardowe wyposażenie składa się z następujących elementów:

Broń
Bezimienny (R2).png

Bezimienny - jeden z poruczników

Porucznik

Aby zostać porucznikiem należy ukończyć podstawowe szklenie, być protektorem i zasłużyć się dla Inkwizycji. Ich standardowe wyposażenie składa się z następujących elementów:

Broń
Sebastiano (RII) (by Jao98).png

Sebastiano - jeden z komendantów

Komendant

Aby zostać komendantem należy ukończyć podstawowe szklenie, być protektorem, być porucznikiem i zasłużyć się dla Inkwizycji. Ich standardowe wyposażenie składa się z następujących elementów:

Ubranie
Broń

Risen 3: Władcy Tytanów

W Risen 3 hierarchia nie zmieniła się.

Flota Inkwizycji

Osobny artykuł: Flota Inkwizycji

Czarna Betty.png

Czarna Betty - jeden z okrętów należących do floty Inkwizycji

Inkwizycja używała swej floty do różnych podbojów na Morzach Południowych między innymi do podboju wyspy Gaurus. Po nastaniu Mrocznej Fali Inkwizycja zaczęła coraz bardziej poszerzać skład swojej floty, nawet czasem powiększali ją przy użyciu siły.

Bitwy, w których brała udział Inkwizycja

Bitwy lądowe

Bitwa z Sebastiano.png

Bitwa morska z Zagubionym

Bitwy morskie

Ciekawostki

Ogólne

  • W Średniowieczu i Renesansie w Europie istniała organizacja nazywana "Świętą Inkwizycją", która miała odnaleźć i zabić wszystkich heretyków i wyznawców innej religii niż chrześcijaństwo. Miała się również zajmować sprawami dotyczącymi magii.
  • Inkwizycja nie uznaje kobiet jako żołnierzy.
  • Herb Inkwizycji zmieniał się w ciągu lat.W Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów tubylcy nazywali członków Inkwizycji niebieskimi płaszczami.
  • Członkowie Inkwizycji są przez niektórych błędnie nazywani Inkwizytorami.

Risen

  • Wiele osób nazywało członków Inkwizycji białymi szatami.
Tworzenie pancerzy.png

Tworzenie nowych pancerzy Inkwizycji

Risen 2: Mroczne Wody

  • Jann Krentke jeden z twórców gry na temat tworzenia nowych uniformów Inkwizycji wypowiedział się tak: "Wymagania wobec kształtu moich prac były w sumie luźne. Ostatecznie, desperacko zmieniłem to i owo bazgrząc piórem"

Risen 3: Władcy Tytanów

  • Inkwizycja jest jedną z pobocznych frakcji. Członkowie Inkwizycji odgrywają ważną rolę w DLC Wyspa Mgieł.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki