FANDOM

Hawkins
Hawkins (R2, by Jakimix135xd).png
Informacje
  • Przynależność
  • Zawód
  • Kucharz okrętowy 
  • Miejsce pobytu
  • Miejsce zamieszkania
  • Krew
  • 100 
Wyposażenie
  • Broń
  • Strój
Inne
  • Status
  • Żyje 
  • Dubbing polski

Hawkins – postać, występująca w Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów. Jest piratem, lecz nie lubi walczyć, gdyż jest kucharzem.

Przed akcją gry

Pływał po Morzach Południowych pod wodzą kapitana Wrony. Jak mówi – sporo gotował dla jego załogi, ale żaden z piratów nie wydusił z siebie choćby "dziękuję".

Risen 2: Mroczne Wody

Bezimienny spotyka go po raz pierwszy na Wybrzeżu Ostrzy w Puerto Isabella. Po zatopieniu Ducha – okrętu Wrony – większość załogi zginęła, jednak Hawkins jako jeden z niewielu przeżył. Wrona i kilku innych zbiegli, jednak Hawkinsa schwytała Inkwizycja. Dowodzący aktualnie w Puerto Isabella komendant Sebastiano nakazał zamknąć go w celi w koszarach i przygotować dla niego egzekucję. Po niedługim czasie do miasta przybywa Bezimienny. W rozmowie z Sebastiano dostaje nakaz przesłuchania Hawkinsa – komendant jest pewien, że język pirata szybciej rozwiąże inny pirat niż protektor. W rozmowie z piratem bohater dowiaduje się kilku rzeczy o Wronie – m.in. o miejscu jego pobytu. Piraci zawierają umowę – Hawkins udziela informacji o swoim kapitanie w zamian za uwolnienie. Sprawa nie jest zbyt skomplikowana – wystarczy zdobyć trzydzieści pięć punktów złodziejstwa i ukraść klucz do celi Sebastiano. Alternatywą jest zniszczenie wieży za pomocą armaty w wieży obok portu. Uwolniony pirat ucieka w okolice dolnej bramy miasta. Po śmierci Stalowobrodego, Patty informuje bohatera o swoim planie kradzieży Czarnej Betty – potrzeba m.in. czterech członków załogi by okręt popłynął, więc brakuje jeszcze dwóch. Będą nimi (zależnie od poczynań gracza) Chani (strona tubylców) lub Venturo (strona Inkwizycji) oraz właśnie Hawkins. Pirat w rozmowie z pogromcą Tytanów stwierdza, że skoro jego kapitan i tak nie żyje to nie ma raczej większego wyboru. Przez wszystkie postoje gotuje w okrętowej kuchni, pewnego razu przyrządza nawet danie z… końskim penisem (według niego – bardzo pożywne). Jego praca w kuchni kończy się po drodze do Świątyni Wody – Czarną Betty atakuje Kraken i poza główną częścią przy trapie reszta okrętu jest odcięta. Na miejscu prosi bohatera by zakończył to, co zaczął i nie dał się zabić. Może pomóc w walce z utopcami i lewiatanami przy okręcie.

Risen 3: Władcy Tytanów

Znajduje się na Kili. Ma kłopot z głosami, które męczą go od pewnego czasu, przez co popada w paranoję i rozmawia sam ze sobą. Kiedy Zagubiony postanawia pójść z Hawkinsem do miejsca, gdzie po raz pierwszy usłyszał szepty, ten zgadza się i prowadzi protagonistę wzdłuż obozu, niedaleko Colbyego. Następnie udają się do krańca dżungli, lecz wtedy Hawkins znowu słyszy głosy, jednak Zagubiony uświadamia mu, że to tylko jego brzuch, po czym dawny kucharz wyjmuje mięso. Potem zmierzają w kierunku pajęczej jaskini, a Hawkins opowiada, że bestia, która do niego przemawiała po imieniu miała wiele nóg i oczu. Okazuje się jednak, że były to tylko pająki, a Hawkins dziękuje Zagubionemu za pomoc. Zagubiony, wykonując to zadanie może kłamać, że też słyszy szepty, co skutkuje walką z kukiem i utratą punktów duszy, albo też mówić mu, że nic nie słyszy i dawać mu do zrozumienia, że po prostu jest zmęczony.

Opis

Opis załogi z Risen 2: Mroczne Wody

Ciekawostki

Ogólne

  • Takie samo nazwisko nosi Jim Hawkins bohater powieści "Wyspa Skarbów" napisanej przez Roberta Louisa Stevensona.
  • W Risen występuje bandytaprzywódca robotników – o tym samym imieniu.

Risen 2: Mroczne Wody

  • Jest jedynym członkiem załogi oprócz Crouse'a, którego nie można wziąć do pomocy.
  • Jeśli bohater obrał stronę tubylców, ma możliwość uwolnienia Hawkinsa podczas gdy steruje Sebastiano.

Risen 3: Władcy Tytanów

  • Prawdopodobnie pirat zawitał kiedyś na Tacarigui i zaprzyjaźnił się z tamtejszym "bramkarzem" karczmy gdyż zapytany przez Zagubionego z kim rozmawia odpowiedział że z Hankiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki