FANDOM

Gyrger – bestia, występująca w Risen i wspominana w Risen 2: Mroczne Wody oraz Risen 3: Władcy Tytanów. Był legendarnym potworem. 

Przed akcją gry

Nie wiadomo kiedy zamieszkał w ruinach posiadłości przeklętego lorda, lecz musiał się tam wprowadzić po tym jak tamten został przeklęty wiele lat przed rozbiciem się Bezimiennego na Farandze. Terroryzował z pomocą gnomów mieszkańców wyspy mieszkających poza miastem. Przez co stał się wręcz legendą.

Risen

Bohater dowiedział się o nim podczas poszukiwań kryształowych dysków gdy gnomy napadły na farmę Tyldy. Komendant Seweryn opowiedział mu o plotkach twierdzących, że gnomy mają przywódcę. Bezimienny udał się na poszukiwanie skradzionego dysku na wschodnie wybrzeże gdzie spotkał myśliwego Henrika, którego życiowym marzeniem było zabicie legendarnego potwora. Razem udali się na polowanie. Przebili się przez hordy gnomów do kryjówki Gyrgera. Tam zeszli do podziemi, gdzie pokonali ostatnie przeciwności zabijając Gyrgera i odzyskując dysk.

Ciekawostki

  • W Risen 2: Mroczne Wody Bezimienny wspomina że wolałby słuchać o nim kiedy Kostuch zaczyna mówić o Kagundze.
  • W Risen 3: Władcy Tytanów zostaje wspomniany przez zaskoczonego Wilsona, gdy Zagubiony pokona go w siłowaniu się na rękę. Krzyczy wtedy "Na Gyrgera!".