Granne Gozzo – wielki i bardzo groźny potwór, zamieszkujący Wyspę Złodziei.

Wygląd

Jest to ogromna, humanoidalna bestia przypominająca gada lub płaza. Granne Gozzo ma chropowatą skórę o kolorach ciemnej "sraczkowatej" zieleni z białą plamą oraz żółtymi nalotami, którą pokrywają liczne bąble i krosty. Z pleców wyrastają mu dwa rogi. Pod pachami ma małe, czerwonawe błony.

Walka

Do walki używa swoich wielkich łapsk i przyczepnego języka, którym może dosłownie zjeść każdą broń (po jego zabiciu cały skradziony arsenał można wyciągnąć z jego brzucha). Jak na swój wzrost jest bardzo szybki i zwrotny. Dla początkującego gracza bez odpowiedniej broni walka z nim jest samobójstwem.  

Sposób pokonania

Najlepszą bronią przeciw temu monstrum o dziwo nie są muszkiety czy strzelby, ale bomby i beczułki z prochem. Lecz nie należy go nimi obrzucać ale postarać się o "doustną aplikację", to znaczy że jeśli potwór połknie bombę zostaje na krótko ogłuszony po wybuchu w jego jelitach, wtedy właśnie wystarczy go dobić. Aby Granne Gozzo połknął ładunek wybuchowy trzeba z nim podejść na odpowiednią odległość dlatego, że kiedy bestia zobaczy zbliżającą się postać zaatakuje ja swoim lepkim ozorem co spowoduje pozbawienie jej broni, w tym przypadku bomby lub beczułki.

Risen 2: Mroczne Wody

Prawdopodobnie wysłała go Mara. Zamieszkał na Wyspie Złodziei nękając zamieszkujące pobliską wioskę gnomy. Zanim przybył Bezimienny pożarł już trzech mieszkańców. Przywódca gnomów - Kaan - poprosił go by zajął się i potworem, ponieważ w przeciwnym razie wszyscy mogą podzielić los swych przyjaciół. Przypominający ogromną, zmutowaną żabę stwór zamieszkał na klifie w południowej części wyspy.

Po jego śmierci Kaan wręcza bohaterowi w nagrodę Piersiówkę.

Osiągnięcia związane z Granne Gozzo

Ciekawostki

  • Granne Gozzo wygląda jak płaz czy gad, ale obecność pępka sugeruje że jest to ssak;
  • Można zauważyć że Granne Gozzo posiada przepaskę na biodra, co oznacza, że jest to istota inteligenta gdyż odczuwa wstyd.

Więcej z Fandomu