Fandom

Risenpedia

Gnomy

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

Zbieranie przedmiotów jest dla gnoma tym, czym tlen dla człowieka. To ich kultura, natura. Każdy gnom odbywa długą podróż podczas wykonywania przydzielonego mu zadania. Przeważnie chodzi o kradzież specjalnego przedmiotu. Jednak jeden cel przypada na dwóch osobników…

Twórcy gry o gnomach

Gnomy
Nuri (by Jakimix135xd).png
Gnom w Risen 2: Mroczne Wody
Informacje
  • Przynależność
  • Zależy od gnoma 
  • Tytuł
  • Zawód
  • Złodzieje 
  • Miejsce pobytu
  • Wioski gnomów, jaskinie, ruiny 
  • Miejsce zamieszkania
Wyposażenie
  • Broń
Inne
  • Status
  • Pospolity 
  • Kod
  • Gnome 

Gnomy (ang. Gnome, zwane przez siebie Gnoo [czyt. gnu]) – humanoidy, występujące w Risen, Risen 2: Mroczne WodyRisen 3: Władcy Tytanów. To małe, zwinne i sprytne stworzenia. Gnomy to także stworzenia inteligentne. Potrafią budować wioski, tworzyć broń i ubrania, mają własny język oraz kulturę. Niektóre bardzo dobrze oponowały język ludzi wraz z umiejętnością pisma. Są znakomitymi złodziejami.

Wygląd

Są to niskie stworzenia, o zielonej skórze osiągające średnio trzy i pół stopy (ok. 105 centymetrów) wzrostu wysokości, największe osobniki osiągają trzy i trzy-czwarte stopy (ok. 113 centymetrów). Mają duże, czarne oczy, duże (zbliżone do świńskich) nosy i duże usta. Noszą ubrania ze skór z licznymi kieszeniami.

Walka

Risen I

W bezpośredniej walce dzięki swym niewielkim rozmiarom oraz zwinności i zręczności, mogą początkującemu wojownikowi sprawić kłopoty. Zawsze atakują w małych grupach liczących od trzech do sześciu osobników.

Risen 2: Mroczne Wody

Z powodu życia w "pokoju" z ludźmi tylko nieliczne gnomy posiadają broń. Dlatego też niemożna ich zaatakować, ale gnomy posiadające broń bardzo aktywnie udzielają się w walce, lecz szybko umierają lub zostają ogłuszone na polu bitwy z powodu niskiego życia. Do walki używają maczet, kordelasów, wszelakiego jedzenia i butelek.

Risen 3: Władcy Tytanów

Jakiś czas po ostatniej bitwie z Marą gnomy dalej są w miarę przyjazne nastawione do ludzi, lecz ludzie atakują je bez większych wyrzutów sumienia, ale gnomy tylko się kulą i zasłaniają.

Risen

Można je zawsze znaleźć w kilku osobowych grupach przy ogniskach na całej Farandze. Często mieszkają także w różnych jaskiniach. Niemal zawsze w ich grupach znaleźć można wodza gnomów. Najwięcej można spotkać na wschodnim wybrzeżu, w okolicach kryjówki Gyrgera.

Risen 2: Mroczne Wody

Postanowiliśmy nieco urozmaicić gnomy. Trochę głupio, że nie można było z nimi rozmawiać.

Bjrn Pankratz o gnomach

Zamieszkują Wyspę Złodziei. W przeciwieństwie do gnomów z Farangi nie są agresywne w stosunku do ludzi. Mieszkają w swej wiosce w jaskiniach wydrążonych w skałach.

Risen 3: Władcy Tytanów i Powstanie Karzełków

Nadal są przyjaźnie nastawione do ludzi. Można spotkać je na Taranis oraz na Wyspie Złodziei. Na Taranis można je spotkać w pobliżu siedziby magów w ich wiosce oraz w porcie i kopalniach. Na Wyspie Złodziei nadal mieszkają w swej wiosce. Toczą wojnę z goblinami i jest ich więcej niż w poprzedniej części gry.

Język

                        Osobny artykuł - mowa gnomów

Rangi

Gnomy mają rangi?

Bezimienny o rangach gnomów
Jaffar.jpg

Jaffar - dawny Pivi

Pivi

Pivi (z m.g. uczeń). Pierwszy, podstawowy stopień, który gnomy posiadają od urodzenia. Każdy pivi ma swojego matta - nauczyciela. By pivi stał się nauczycielem innych musi oddać swojemu mistrzowi znaleziony przez siebie bardzo cenny przedmiot - Auri culci.

Kaan (Jakimix135xd).png

Kaan - dawny Matta Jaffara

Matta

Matta (z m.g. nauczyciel). Drugi i najczęściej ostatni stopień, który gnomy posiadają od zdobycia Auri culci. Każdy matta ma swojego pivi - ucznia. by matta stał się wodzem innych musi być najstarszym gnomem i najmądrzejszym w wiosce.

Wódz gnomów.png

Wódz gnomów w Risen I

Wódz gnomów

Trzeci i najrzadszy stopień, który gnomy posiadają od momentu bycia najstarszym i najmądrzejszym gnomem w wiosce. Niektórzy wodzowie przekazują swoją wiedzę młodszym pokolenią.

Występowanie

Risen I

Występują one zarówno w jaskiniach, jak i na otwartym terenie przy różnych ogniskach albo ruinach. Największe ich skupisko na Farandze znajduje się na wschodnim półwyspie, na który prowadzi most linowy. Tam też jest ich wódz – Gyrger.

Risen 2: Mroczne Wody

Występują one jedynie w jaskiniach-chatkach i ich okolicach na swojej wyspie. Największą popularnością cieszą się okolice domku wodza - Kaana.

Risen 3: Władcy Tytanów

Występują one zarówno w kopalniach, jak i na otwartym terenie na Taranis oraz ich wyspie. Największe ich skupiska to ich wioska na Wyspie Złodziei.

Odmiany

Znane są dwie odmiany gnomów:

Wieprzognomy

Są to gnomy skrzyżowane z wieprzem (samiec świni). Naturalnie występują na Starym Kontynencie, ale też emigracyjnie na Farandze. Egzystują w licznym grupkach. Najmniejsza grupa tych stworzeń wynosi trzy osobniki. Występują w Zielonych Nieznajomych.

Słabsze gnomy

Niewiele się różnią od zwykłych gnomów, ponieważ zostały dodane do gry tylko dlatego, że zwykłe gnomy na początku rozgrywki stanowią zbyt duże wyzwanie dla gracza. Noszony przez nie przedmioty są generowane losowo, wyjątkiem jest dzierżona przez nie broń. Występują w Risen I.

Ciekawostki

Dłubie w nosie.png

Gnom dłubiący w nosie

Ogólne

  • W Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów są pokojowo nastawione do ludzi.
  • Często można zauważyć, jak gnomy dłubią w nosie.
  • Niektóre gnomy mają imiona arabskojęzyczne.

Risen

  • Gnomy z Farangi najprawdopodobniej lubią rzepę, ponieważ posiadają one w swych ekwipunkach niemal wszystkie sztuki na wyspie.

Risen 2: Mroczne Wody

  • Nie można zabić ani zaatakować żadnego z nich.
  • Miały do czynienia z voodoo świadczy o tym spora ilość eliksirów i przedmiotów (np laleczka voodoo) związanych z tą magią w ich domach, skrzyniach czy ekwipunkach.
  • Jedyny gnom, który jest zauroczony małpką to Kann, inne gnomy powtarzają (nawet jeśli nie znają mowy uniwersalnej) "miękka małpa, zła", ale jeśli małpka otworzy (nawet pustą) skrzynię wszystkie gnomy w wiosce wciągają kordelasy i zaczynają ją gonić. Małpka jednak powinna uciec przed gnomami, gdyż zielone karzełki są niezbyt szybkie.

Risen 3: Władcy Tytanów

  • Nie wiadomo czemu zaczęły mówić na siebie "gnoo" [gnu].

Więcej z Fandomu

Losowa wiki