FANDOM

Gargulce
Gargulec
Jeden z Gargulców
Informacje
  • Przywódca
  • Siedziba
  • Członkowie
  • Gargulce 
  • Występowanie

Gargulce – rasa wielkich, inteligentnych i humanoidalnych gadów. Pojawiają się w Risen 2: Mroczne Wody w DLC Świątynia Powietrza.

Wygląd

Gargulce są bardzo wysokie. Swym wyglądem przypominają smoki. Ich skóra jest pokryta szarymi łuskami, a podbrzusze żółtą skórą. Mają cztery oczy. Jak u stup tak u dłoni mają pazury. Z pleców wyrasta im para czarnych, postrzępionych skrzydeł.

Walka

Gargulce w walce posługują się wielkimi toporami, które jednak z powodu swych ogromnych rozmiarów i siły mogą trzymać tylko w jednej ręce. Jak na swój rozmiar bardzo szybko biegają, co praktycznie uniemożliwia odwrót bohaterowi, a dodatkowym utrudnieniem w ucieczce jest fakt, że trzymają się stosunkowo blisko siebie i to z co najmniej jednym sojusznikiem. Walka niedoświadczonego gracza (nawet z towarzyszem) z nimi jest dosłownie samobójstwem.

Sposób pokonania

Najlepiej z nimi walczyć będąc zaopatrzonym w spory zapas grogu i rumu oraz lepsze muszkiety czy strzelby.

Kultura

Mało wiadomo o kulturze gargulców, lecz biorąc pod uwagę budowę Świątyni Powietrza, jest ona bardzo podobna do kultury Tubylców.

Przed akcją gry

Jak twierdzi Eldric, gargulce posiadały niegdyś potężne państwo, lecz z powodu Wojny Władców Tytanów, ukryły się w swych świątyniach, na przykład w Świątyni Powietrza, by przeczekać erę zniszczenia. Były wtedy jeszcze, według druida, szlachetną i inteligentną rasą.

Risen 2: Mroczne Wody - Świątynia Powietrza

Świątynia Powietrza

Gargulec kontra Bezimienny i Eldric

Stwory te zostały obudzone na Wyspie Sztormów, a po tym zniewolone przez Marę, która chciała użyć ich do podboju Wysp Południowych i Arborei. Dosłownie wyhodowane gargulce wysłała na, Antiguę, Tacarigę, Wyspę Złodziei, Wybrzeże Ostrzy i do Zatoki Marakajów i zostawiła Świątynie Powietrza pod nadzorem swego sługusa - Generała. Bezimienny i Eldrik przybyli na Wyspę Sztormów kilka dni po tym wydarzeniu i wytępili tamtejsze gargulce. Potem udali się wybić stwory w innych rejonach Mórz Południowych.

Alternatywa

Jeśli heros i jego przyjaciel druid nie zatrzymali chmary gargulców ta najpewniej "rozlazła się" po całym Archipelagu jednocześnie pustosząc go (choć jest to mało prawdopodobne gdyż nie można spotkać ani jednego gargulca w Risen 3: Władcy Tytanów).

Dalsze losy

Wszystkie gargulce pochodzące z Wyspy Sztormów zostały wybite, lecz na innych wyspach mogły one także mieć swe świątynie w których czekają na przebudzenie.

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki