FANDOM

Fincher
Fincher (R1) (by Jao98).png
Fincher w [Risen]
Informacje
  • Przynależność
  • Zawód
  • Miejsce pobytu
  • Świątynia na bagnach 
  • Miejsce zamieszkania
Wyposażenie
  • Broń
  • Strój
Inne
  • Status
  • Żyje 
  • Kod
  • Fincher 

Fincher – postać, występująca w grze Risen. Zamieszkuje świątynię w obozie bandytów i jest prawą ręką Dona Estebana.

Przed akcją gry

Przed przybyciem Bezimiennego na wyspę Fincher najprawdopodobniej przebywał w mieście, wraz z Donem Estebanem. Nie wiadomo jednak jak zdołał sobie wyrobić tak wysoką reputację u ówczesnego gubernatora miasta portowego. Po przybyciu Inkwizycji do miasta i odebraniu przez nich stanowiska Estebanowi, wraz ze swoim władcą i jego innymi poddanymi rabował świątynie ze złota, aż w końcu osiadł w świątyni na bagnach i w tym miejscu, wraz z innymi bandytami, założył obóz.

Risen

Jestem zajęty, nie mam czasu. Chyba, że Don wysyła cię w interesach.

— Pierwsza rozmowa Finchera z Bezimiennym

Gdy bohater przybywa na wyspę, Fincher pełni już rolę ochroniarza Estebana. Jeżeli Bezimienny stara się o przyjęcie do bandytów i rozpoczyna rozmowę z Fincherem, przed oddaniem Złotego miecza Estebanowi, ten spławia go, mówiąc, że jest zajęty. Jednakże sprawy mają się inaczej, gdy bohater jest już po rozmowie z przywódcą obozu. Fincher chce zaatakować placówkę Inkwizycji, a ponieważ Brogar nie chcę się tym zająć, jest on zmuszony prosić o pomoc Bezimiennego. Fincher, kilku innych bandytów oraz bohater kierują się na miejsce i zabijają wszystkich Wojowników Zakonu. Po udanym podboju Fincher wraca na bagna i prosi Bezimiennego, aby zajął się skrzyniami z artefaktami z rozbitego obozu Inkwizycji. Bohater godzi się na to i roznosi rozkazy robotnikom (Hawkinsowi, Dwightowi, Branonowi oraz Enrikowi). Następnie wraca do Finchera i przekazuje dobre wieści. On ma już jednak na głowie inne sprawy. Okazuje się, że Don nakazał mu odnaleźć wejście do wschodniej świątyni i ponownie prosi Bezimiennego o rozejrzenie się za nim. Kiedy bohater zda mu raport, o tym, że wejście jest zamknięte, Fincher nakazuje odnaleźć poszukiwaczy skarbów, którzy mogliby je otworzyć. Bezimienny odnajduje więc bliźniaków Olfa, Dirka oraz Dytara i proponuje im pracę. Ci zgadzają się i wyruszają do wschodniej świątyni. Wraz z nadejściem drugiego rozdziału trójka poszukiwaczy skarbów przebijają się przez ścianę grobowca. Niestety, sytuacja przedstawia się niewesoło. Fincher wysłał tam oddział żołnierzy, który już bardzo dawno nie daje znaków życia, więc ochroniarz Dona prosi ponownie Bezimiennego o pomoc. Kiedy bohater dociera do wschodniej świątyni napotyka tam Danilo, który jest jednym z żołnierzy Finchera. Ten przedstawia Bezimiennemu sytuację, w której się oni znaleźli i prosi go, aby odnalazł on jego zaginionych w świątyni, podwładnych. Eksplorując grobowiec, bohater napotyka się na jeden z kryształowych dysków i odnajduje zaginionych żołnierzy. Kiedy Bezimienny zdaje raport Fincherowi o sytuacji w wschodniej świątyni prawa ręka Dona Estebana denerwuje się, że nie jest ona najlepsza, ale jednocześnie cieszy się, że "problemy" zostały już rozwiązane. Później, jeżeli bohater jest bandytą, Don Esteban negocjuje z Inkwizytorem warunki oddania ostatniego kryształowego dysku. Inkwizytor Mendoza bez większego problemu oddaje mu miasto w zamian za artefakt. Don Esteban, wraz z jego żoną – Rachelą, przeprowadza się więc do Willi w mieście portowym, pozostawiając obóz na bagnach pod opieką Finchera. Tak oto Fincher zostaje zarządcą obozu. Kiedy Bezimienny go odwiedzi, w ramach podziękowania, za odzyskanie miasta pozwala bohaterowi wziąć małe "zapasy na podróż" z skarbca Dona.

Dalsze losy

Po pokonaniu przez Bezimiennego Tytana Ognia losy Finchera są nieznane.

Ciekawostki

  • Fincher jest prawdopodobnie jedyną postacią w Risen, który może nauczyć bohatera walki mieczem aż do dziesiątego poziomu tej umiejętności.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki