Fandom

Risenpedia

Faranga

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Udostępnij

I takie to życie na tej zafajdanej wyspie. Na początku czułem się dobrze, teraz mam wrażenie, że jestem więźniem. Nijak się stąd wydostać. Cały czas doskwiera tylko albo upał, albo zaduch, a nawet siarczyste deszcze, nieustające przez tydzień. Kto wie co się dalej przytrafi, ekhm. Wokół wszędzie dzikie bestie,(...)

Chrząkacz o Farandze w swoich notatkach

Faranga (zwana Zakazaną Wyspą lub Wyspą Zakazów) – wyspa, na której rozgrywa się akcja Zielonych Nieznajomych i Risen I. Wyspa znajduje się na wschód od archipelagu Wysp Południowych.

Zieloni Nieznajomi

Inkwizycja założyła posterunek też przy wykopaliskach gdzie zmuszała cywili do niewolniczej pracy. Przy solnej jaskini znajduje się obóz buntowników i pozostałości jednego z obozów wieprzognomów. Na północy znajduje się ostatni obóz zarządzany przez Chrząkacza.

Przed akcją gry

Przed akcją gry Faranga była niewiele znaczącą częścią Starego Imperium. Miasto zarządzane było przez Don Estebana. Mieszkańcy wyspy zajmowali się przede wszystkim rolnictwem, rybactwem, myślistwem i handlem. To na Farandze dawno temu Ursegor uwięził najpotężniejszego z tytanów  Tytana Ognia.

Risen

Znajduje się tu na niej Miasto Portowe. Na środku wyspy znajduje się Wulkan, na którego zboczu swoją twierdzę mają Magowie i wojownicy Inkwizycji. Na bagnach znajduję się obóz bandytów, którym przewodzi były gubernator miasta - Don Esteban. Na terenie całej wyspy wyłoniły się pradawne świątynie i ruiny, co jest skutkiem Mrocznej Fali. Wyspa chroniona jest dzięki Tytanowi Ognia, który jest uwięziony w Wulkanie.

Ceną za uratowanie Farangi było uwolnienie Władcy Tytanów Ursegora.

— Ciekawostki i podpowiedzi z Risen 2: Mroczne Wody

Najważniejsi mieszkańcy

Ważne miejsca

Bestiariusz

Lista stworzeń jakie można spotkać na wyspie:

Rośliny

Spis roślin jakie można zebrać na wyspie:

Galeria

Dalsze losy

Po pokonaniu Tytana Ognia i wydostaniu się z Farangi, wyspa nie wytrzymała za długo. Zniknęła z powierzchni ziemi w wyniku wielkiej powodzi wywołanej przez Tytana Wody, która błyskawicznie całą ją zatopiła. W rozmowie z Bezimiennym mówi o tym Eldric.

W liście Carlosa zaś dowiadujemy się, że wyspa ocalała.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki