Fandom

Risenpedia

Dom szabrowników

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Dom szabrowników – budynek na Farandze, występujący w Risen. Jest pierwszym budynkiem na jaki Bezimienny napotkał w trakcie swojej przygody. Składa się z dwóch pomieszczeń: sypialni i jadalni.

Położenie

Dom szabrowników znajduje się w południowo-zachodniej części Farangi, przy drodze z pochodniami, prowadzącej z plaży rozbitków wgłąb lądu. W okolicy znajduje się także obóz, z którego szabrownicy obserwowali plażę rozbitków, oraz wejście do jaskini gnomów.

Przed akcją gry

Pierwotnie należał do szabrowników. Zajmowali się oni łupieniem tego, co podczas sztormów wyrzuciło morze na plażę rozbitków, oraz dobijaniem ludzi, którzy przeżyli katastrofę statków. Dom miał szczególnie znaczenie strategiczne, ponieważ dzięki niemu mogli kontrolować wszystko i wszystkich, którzy szli z lub na plażę rozbitków. Dzięki temu mogli być pewni, że żaden z rozbitków nie zdoła żywy dotrzeć do miasta oraz że nie będą mieli konkurencji.

Po wybuchu Mrocznej Fali ich niecny proceder zaczął przynosić małe zyski, ponieważ podróże morskie stały się na tyle niebezpieczne, że mało który statek podróżował między wyspami, a na całej Farandze spod ziemi wyłoniły się tajemnicze świątynie, z których zaczęły wypełzać krwiożercze potwory. Na ich decyzję opuszczenia domu wpłynął także fakt, że szalejące wokół Farangi były na tyle silne, że aż wdzierały się wgłąb lądu, powodując liczne zniszczenia. Liczne plamy krwi oraz liczne zniszczone meble sugerują, że utrzymywanie się w tym domu było dla nich sporym wyzwaniem.

Risen

Historia

Bezimienny i Sara znaleźli dom gdy szukali schronienia. Stało się to już jakiś czas po tym, jak szabrownicy go opuścili, dlatego dom był już mocno podniszczony, ale za to nie musieli się oni martwić poprzednimi lokatorami.

Za radą Sary Bezimienny przeszukał dom, gdzie znalazł prosty kufer. Kiedy otworzył go kluczem znalezionym za łóżkiem w sypialni, wśród małowartościowych rzeczy znalazł patelnię. Z jej pomocą przy ognisku usmażył surowe mięso dla siebie i dla swojej towarzyszki, po czym samotnie wyruszył wgłąb lądu szukając mieszkańców wyspy.

Jeżeli Bezimienny powiadomił Jana lub Tristana o miejscu pobytu Sary, to kobieta opuści dom, lecz jeśli o niej zapomniał, to kobieta umrze. Koniec końców dom po raz kolejny staje się pusty.

Opis

Dom składa się z dwóch pomieszczeń: jadalni oraz sypialni. Główne wejście do domu jest zwrócone na wschód. Dom jest mocno zniszczony, oraz nosi ślady walki. Na ścianach można znaleźć plamy krwi, półki są zerwane, a stół przełamany w pół. Wiele przedmiotów, zarówno w domu jak i przed nim, zostało zniszczonych.

Przed domem stoi rozpalone ognisko. Prawdopodobnie nie jest to celowy zabieg fabularny sugerujący, że niedawno ktoś w domu mieszkał, ponieważ zarówno Sara jak i Bezimienny nie komentują tego faktu, a liczba pajęczyn w domu oraz wypowiedzi niektórych mieszkańców Farangi sugerują, że minęło już trochę czasu od kiedy szabrownicy mieszkali w swoim domu.

Oprócz ogniska przed domem znajduje się kilka przewróconych beczek, oraz szczątki ławy, na leży kilka worków, oraz ławka wciąż zdatna do użytkowania. Południową cześć domu zdobi sznur na pranie, z przewieszoną przez niego czerwoną płachtą materiału, oraz okno, zaś z północnej strony domu można znaleźć pocięte kawałki drewna (jako obiekt, z którym nie można wejść w interakcję) oraz okno z otwartą okiennicą. Z tyłu domu można znaleźć beczkę z wodą, która jest szczególnie przydatna na tym etapie gry oraz dodatkowe, tylne wejście do domu szabrowników.

Frotowe drzwi prowadza bezpośrednio do jadalni. Stoi w nim kilka mebli: szafa, stół przełamany w pół, regał, piecyk oraz dwa krzesła. W pokoju obok mieściła się najpewniej sypialnia, ponieważ znajduje się tam łóżko, zniszczona półka z książkami oraz przekrzywiony obraz. Z sypialni można wyjść bezpośrednio na zewnątrz znajdującymi się tam drzwiami.

W bezpośredniej okolicy domu można znaleźć:

  • Dom szabrowników z południa
  • Dom szabrowników z północy
  • Dom szabrowników z zachodu
  • Dom szabrowników ze wschodu
  • Sypialnia w domu szabrowników
  • Sypialnia w domu szabrowników
  • Jadalnia w domu szabrowników
  • Jadalnia w domu szabrowników

Ciekawostki

  • Identyfikatorem prostego kufra w domu szabrowników jest Object_Interact_Animated_Chest_Poor_SarasHut, co może sugerować, że dom szabrowników miał być początkowo chatą Sary, jednak z czasem zaniechano tego pomysłu i jest ona tylko tymczasowym mieszkańcem domu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki