Fandom

Risenpedia

Carlos

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Carlos – postać, występująca w Risen, Risen 2: Mroczne Wody i DLC do Risen 3: Władcy TytanówWyspie Mgieł. Jest jednym z najważniejszych komendantów Inkwizycji.

Przed akcją gry

Gdy Inkwizycja przybyła na Farangę, przepędziła z miasta Don Estebana i jego ludzi, a Carlos został zarządcą miasta.

Risen

Jest dowódcą garnizonu w mieście portowym. Dzięki temu sprawuje władze nad Miastem. Zleca Bezimiennemu zadanie polegające na wygnaniu ludzi Dona z miasta. Jeśli bohater zostanie bandytą, to Don Esteban odzyska miasto, a Carlos wraz ze swymi ludźmi uda się do Wulkanicznej Twierdzy. W przypadku dołączenia do Magów z Wulkanicznej Twierdzy bądź Inkwizycji, pozostaje on osobą sprawującą władzę w mieście. W przypadku awansu na Inkwizytora, to on wręcza bohaterowi zbroję Inkwizytora. Jeśli jednak bohater sprzymierzył się z Donem to po podburzeniu Miasta ma na zlecenie samego Estebana udać się do komendanta, by kazać mu opuścić Miasto. W takim wypadku uda się on do Wulkanicznej Twierdzy. W rozdziale czwartym, po szaleństwie Inkwizytora MendozyIgnatius nakaże w sprawie pomocy udać się do Dona i Carlosa. Ten pierwszy nie pojmie powagi sytuacji, Carlos natomiast wspomoże całą sprawę. Po śmierci Inkwizytora to najpewniej on został głównodowodzącym Inkwizycji, lecz po pokonaniu Tytana Ognia i tak należało opuścić Farangę, a na Wyspach Południowych kwestia ta uległa zmianie.

List od Carlosa

Jest to notatka komendanta Carlosa, którą możemy znaleźć na oficjalnej stronie gry, a także w poradniku. Komendant Carlos opisuje w niej sytuacje jaka panuje po ponownym uwięzieniu Tytana Ognia.

Wszystko zaczęło się, kiedy Mroczna Fala przetoczyła się przez Ziemię, a Bogowie odeszli z tego świata. Więzy starożytnych lochów utraciły moc i Tytani, którzy kiedyś byli więźniami zostali uwolnieni. Teraz wreszcie wolni, Tytani rozszaleli się na całym świecie siejąc zniszczenie. I od tamtego momentu jest tylko gorzej. Z Tytanami powstali Ci, którzy byli ich panami. Władcy Tytanów. Oni odkryli na nowo swoje dawne moce i ponownie przejęli kontrolę nad Tytanami dla własnych celów. Ich gniew z powodu wygnania oraz głód władzy doprowadził do wojny. I wojna doprowadziła do zrównania Starego Imperium z ziemią. Ale nie cała Ziemia została zniszczona. Ocaleli uciekli szukać schronienia w bezpiecznych miejscach. Faranga, wyspa daleko na wschodniej stronie oceanu, została oszczędzona. Ale co z tymi, którzy nie mogli opuścić Starego Imperium? Czy jest jeszcze dla nich nadzieja?

— Notatki napisane przez Carlosa, komendanta Inkwizycji

Risen 2: Mroczne Wody

Jest dowódcą Kryształowej Twierdzy. Pojawia się już na początku gry – wysyła Juana po swego porucznika (Bezimiennego) w sprawie Krakena. Pokazuje mu o co chodzi. W tym momencie potwór zatapia dopływający już do brzegu statek. Komendant nakazuje udać się na plażę i poszukać rozbitków. Na miejscu okazuje się, że przeżyła tylko jedna osoba – Patty. Po zabiciu piaskowych diabłów wracają do Carlosa. Córka Stalowobrodego składa Inkwizycji propozycję pomocy w szukaniu Broni Tytanów. Z początku jest temu przeciwny, lecz daje się w końcu przekonać. Odsyła porucznika i jego przyjaciółkę, by przemyśleli całą sprawę. Nazajutrz w komnacie Carlosa pojawia się Sebastiano. Ten powierza mu dowództwo tajnej misji – Bezimienny oficjalnie zostanie wyrzucony z Inkwizycji i bez problemu wejdzie między piratów będących w posiadaniu broni. Czarna Betty wypływa, a niedługo po niej także wyprawa komendanta Corrientesa. Podczas przygód bohatera na Tacarigui i Wybrzeżu Ostrzy, Wysoka Rada wydaje nowe rozkazy. Carlos mimo chęci nie jest w stanie nic zmienić i ma jedynie nadzieję, że Bezimienny da sobie radę mimo to. Po śmierci Stalowobrodego wraca do Caldery porozmawiać z komendantem. Ten informuje go o wszystkim co działo się pod jego nieobecność – przede wszystkim o niedawnym pojawieniu się kapitana Garcii z propozycją pokoju od Mary. Nakazuje strażnikowi otworzyć bramę do głębszej części Caldery. Po pośrednim zdobyciu informacji od Mauregato mówi komendantowi, że wie dokąd udał się Garcia i zamierza natychmiast ruszyć jego śladem. Po jego śmierci może też przekazać Carlosowi informację o śmierci Corrientesa. Komendant prosi, by nikomu o tym nie mówił, gdyż mieszkańcy i tak są już dosyć spanikowani.

Risen 3: Władcy Tytanów – Wyspa Mgieł

Ta wyspa wkrótce będzie nasza.

— Carlos o Wyspie Mgieł

Po zdobyciu Caldery przez (prawdopodobnie) Ursegora, Inkwizycja musiał uciekać z miasta. Wysłanych zostało kilka grup żołnierzy na różne wyspy Mórz Południowych i na Arboreę. Carlos został przywódcą oddziału, mającego skolonizować Wyspę Mgieł. Na wyspie nie działy się jednak wydarzenia korzystne dla podbojów Inkwizycji – pojawiły się tam Pożeracze dusz, które zabijały jej członków. Komendant wysłał kilka grup na różne części Wyspy Mgieł, jednak żadna nie odniosła zwycięstwa. Wręcz przeciwnie, wielu protektorów zginęło. Gdy na wyspę przypływa Zagubiony, Carlos prosi go o zabicie wszystkich pożeraczy dusz. Bohater wykonuje to polecenie. Zabija Rakazora, Raxkaroka, Xorę Rula, Krak al Raha i Zraka Xakoma. Zadowolony komendant wynagradza sowicie Zagubionego złotem, a następnie – tym razem bez problemów – przystępuje do kolonizacji Wyspy Mgieł.

Dalsze losy

Prawdopodobnie dalej przebywa na Wyspie Mgieł.

Ciekawostki

Ogólne

  • Hiszpańskie imię Carlos to odpowiednik polskiego imienia Karol.

Risen 2: Mroczne Wody

  • Kiedy stoi na wieży można go atakować zupełnie bez żadnych konsekwencji. Nawet jeśli zemdleje, a potem wstanie nie będzie zły na bohatera.

Risen 3: Władcy Tytanów – Wyspa Mgieł

  • W twierdzy Inkwizycji na Wyspie Mgieł można znaleźć Order Inkwizycji, który najpewniej należy do Carlosa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki