Fandom

Risenpedia

Berbeluch

1690stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Berbeluch
Berbeluch (R2) (by Jao98).png
Berbeluch w Risen 2: Mroczne Wody
Informacje
  • Przynależność
  • Tytuł
  • Król Gorzelników 
  • Zawód
  • Karczmarz 
  • Bimbrownik 
  • Miejsce pobytu
  • Miejsce zamieszkania
Wyposażenie
  • Broń
  • Strój
Inne
  • Status
  • Żyje 
  • Dubbing polski
  • Kod
  • Booze 

Berbeluch "Król Gorzelników" (ang. Booze - dosłownie gorzałka) – postać, występująca w Risen 2: Mroczne Wody i Risen 3: Władcy Tytanów. Był karczmarzem z Tacarigui.

Przed akcją gry

Znany na całych Wyspach Południowych producent rumu. Na Tacarigui w kryjówce piratów prowadzi karczmę, na której piętrze jego pracownicy – Elia i Alister – warzą alkohol. Berbeluch jest starym znajomym kapitana Stalowobrodego oraz przeciwnikiem Inkwizycji. Robił interesy z Puerto Sacarico, za pośrednictwem urzędnika Inkwizycji – Pedra, i miastem portowym za pośrednictwem tamtejszego karczmarza – Spencera. Przed laty miał okazję zabić kapitana Garcię.

Risen 2: Mroczne Wody

Po przypłynięciu Bezimiennego do Puerto Sacarico Di Fuego wysyła go z wiadomością do piratów. Jej odbiorcą jest właśnie Berbeluch. Po przeczytaniu odsyła bohatera z odpowiedzią. Mówi także, iż w cukier zaopatrywał ich Pedro. Każe bohaterowi odnieść odpowiedź do Di Fuego i wiadomość do Pedra. Berbeluch miał także zapewnić rum na pokładzie Brodatej Dziewicy, lecz nie miał ani wody, ani cukru. Za radą Curtisa Bezimienny zagonił do pracy nosiwodów – Doggsa, Fostera i Colby'ego – a w sprawie cukru udaje się do latarnika. Przy okazji uwalniania go od nękających termitów odzyskał siedem worków, które miał odnieść do Alistera. Gdy wszytko jest załatwione idzie rozmówić się z kapitanem. Po śmierci Stalowobrodego Bezimienny musi odwiedzić kilka nowych miejsc, m.in. Antiguę. Tam karczmarz Spencer prosi go o wybranie się na Tacariguę i odebranie ładunku rumu od Berbelucha. Karczmarz zdradza też bohaterowi lokację Artefaktu Stalowobrodego – Amulet Ziemi.

Risen 3: Władcy Tytanów

Po spłonięciu kryjówki piratów na Tacarigui ucieka razem z innymi piratami na wyspę Kila. Podczas rejsu na okręcie wybuchł bunt i utworzyły się dwie grupy – zwolennicy Patty i zwolennicy Berbelucha. Po dotarciu na wyspę ratuje Smutasa, który zostaje jego sługą i zamieszkuje we wraku okrętu razem z innymi. Zagubiony po dotarciu na wyspę dostaje zlecenie na przyniesienie Berbeluchowi trzech jaj pająków, lecz kapitan przynosi mu trzy jaja ognistego ptaka. Bimbrownik waży z nich specjalny rum, którym chciał otruć resztę w obozie. Po ujawnieniu spisku pirata Zagubiony chce mu wybić głupoty z głowy mieczem. Po przegranej z synem Stalowobrodego Berbeluch "budzi się" z jakiego zaślepienia. Po tym Smutas uważa że nie jest już potrzebny swojemu szefowi i dołącza do załogi Zagubionego pod warunkiem że kapitan posiada duży okręt.

Dalsze losy

Do końca akcji gry pozostał na wyspie Kila, gdzie prawdopodobnie mieszka nadal po zabiciu Nekrolotha.

Ciekawostki

  • Miał kiedyś żonę, która zostawiając go napisała mu list. Berbeluch oprawił go. Najpewniej jest to zwój nad jego karczmą.
  • Nad wejściem do jego karczmy wisi czaszka, a pad nią skrzyżowane kości. Ten sam znak można zauważyć nad jego łóżkiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki