FANDOM

Antigua. Kryjówka piratów. Nie jesteś piratem, jeśli tu nie byłeś... I nie przeżyłeś.

Patty o wyspie

Antigua – wyspa położona na zachodniej części Wysp Południowych. Mocno trzyma się w rękach piratów. Na tej malowniczej wyspie piraci zbudowali główny port transportowy, który wykorzystują jako bazę do ataków na Inkwizycję i statki handlowe. Znaczną część wyspy zajmują góry oraz dżungla. Wyspa obfituje w wodę pitną a morze dostarcza ryby mieszkańcom wyspy.

Przed akcją gry

Wyspa najpewniej była kiedyś bezludna o czym świadczy fakt że nie ma na niej żadnych Indiańskich ruin.

Później przypłynął na nią admirał Alvarez i założył na niej osadę, która stała się z czasem najważniejszym skupiskiem piratów na morzach południowych.

Risen 2: Mroczne Wody

Na wyspę przybył Bezimienny by uzupełnić zapasy na Czarnej Betty i odnaleźć kapitana Slayne'a w którego posiadaniu miał być nóż ofiarny. Bohater dowiedział się o embargo nałożonym przez Alvareza na sprzedawców na wyspie, według którego póki Slayne nie odda noża nie można sprzedawać towarów które mogą do niego trafić. Bezimienny pomógł kapitanowi w zdobyciu potrzebnego zaopatrzenia by opuścić wyspę i odnaleźć artefakt tytanów. Razem udali się na wyspę złodziei, gdzie Bezimienny został porzucony, jednak udało mu się powrócić na Antiguę. Tam stoczył pojedynek na Placu Krwawej Przysięgi pojedynek na śmierć i życie ze Slayne'm, dzięki czemu zdobył upragniony artefakt.

Później Bezimienny odwiedził Antiguę jeszcze by przekazać ładunek rumu z Tacarigui, odnaleźć druida Eldrika, pokonać plagę gargulców na wyspie i by zdobyć amulet ziemi ze skarbu kapitana Garcii.

Risen 3: Władcy Tytanów

Na wyspie pojawił się kryształowy portal, przez który cienie wdarły się na wyspę i opanowały ją. Zagubiony przybył na wyspę, by zdać raport admirałowi Alvarezowi, podczas gdy stwory cienia były w trakcie ataku na miasto portowe. Admirał rozkazał bohaterowi oswobodzić miasto, a potem rozkazał mu zebrać flotę która miała stanąć do walki z cieniami. Później po poznaniu czaru pozwalającego zniszczyć kryształowe portale, Zagubiony udał się do jaskini pod wielkim wodospadem i zabił władcę cieni oraz zniszczył portal. Później w porcie miasta portowego zebrała się flota statków, która została zgromadzona, by pokonać widmową flotę Wrony, a następnie udała się na Wyspę Czaszki.

Dalsze losy

Najpewniej nadal jest główną siedzibą piratów na morzach południowych.

Najważniejsze miejsca

Lista ważnych miejsc znajdujących się na wyspie:

Miasto portowe

To największe skupisko piratów na całych Morzach Południowych. Znajdują się tu magazyny, tawerna, warsztaty rzemieślników a także dom Kapitana, siedziba Admirała Alvareza, nieformalnego przywódcy wszystkich piratów, twórcy księgi zawierającej osiem przykazań pirata.

Chata rybaka

Chata w której mieszkają rybacy Eddie i Duncan. Łowią tu ryby dla miasta portowego i do zaopatrywania nimi statków które chcą uzupełnić swe zapasy.

Wieża Maca

Wieża służąca za latarnię morską, którą opiekuje się stary pirat Mac. Znajduje się po zachodniej stronie wyspy.

Wielki wodospad

Wodospad który jest źródłem rzeki na Antigui. Wypływa z północnych gór wyspy. Za nim znajduje się jaskinia skarbów będąca skrytką kapitana Garcii.

Mieszkańcy

Lista mieszkańców wyspy:

Dawni

  • Gibson – był prawdopodobnie piratem i ojcem właściciela Srebrnej maski. Jest pochowany na cmentarzu.
  • Murray – najpewniej był piratem. Jest pochowany na cmentarzu.
  • Nesir – był piratem i przyjacielem Stalowobrodego. Nie przeżył ostatniej zimy. Jest pochowany na cmentarzu.
  • O'Connel – najpewniej był piratem. Jest pochowany na cmentarzu.
  • Slayne – jeden z kapitanów piratów. Z powodu służenia Marze został zabity przez Bezimiennego na Placu Krwawej Przysięgi.
  • Wally – najpewniej był piratem. Jest pochowany na cmentarzu.

Risen 2: Mroczne Wody

Miasto portowe

  • Alvarez – założyciel i nieformalny przywódca miasta.
  • Bill – pilnuje wschodniego wejścia do miasta.
  • Butch – szef nosiwodów.
  • Elliot – kucharz na statku Slayne'a.
  • Emma – właścicielka sklepu voodoo.
  • Grace – prostytutka pracująca na placu głównym.
  • Harvey – jeden z piratów należących do załogi Slayne'a.
  • Henri – miejscowy rusznikarz.
  • Miles – jeden z nosiwodów.
  • Morgan – jeden z piratów przesiadujący w tawernie.
  • Rick – kierownik magazynu portowego.
  • Scarlett – prostytutka pracująca przed tawerną.
  • Spencer – właściciel miejscowej tawerny.
  • Wilson – miejscowy kowal.
  • Zak – osiłek pilnujący wejścia do tawerny.
  • Około dziesięciu innych nienazwanych piratów
  • Dwóch nieznanych z imienia nosiwodów
  • Dwóch nienazwanych tragarzy

Inne miejsca

  • Crouse – pirat, który kiedyś należał do załogi admirała Alvareza, jednak z powodu kradzieży został pozostawiony na wyspie sztormów.
  • Eddie – jeden z rybaków mieszkających w chacie na wschodniej plaży Antigui.
  • Duncan – jeden z rybaków mieszkających w chacie na wschodniej plaży Antigui.
  • Mac – emerytowany pirat opiekujący się wieżą przy zachodniej plaży.
  • Quinn – pirat sprzedający rzeczy z czarnego rynku na wschód od miasta portowego.

Legendarne przedmioty

Legendarne przedmioty znajdujące się na wyspie:

Risen 2: Mroczne Wody

Skarby

Skarby zakopane na wyspie:

Risen 2: Mroczne Wody

Ciekawostki

  • Antigua to miejscowość w Hiszpanii, na wyspie Fuerteventura.
  • Antigua to też jedna z wysp na Morzu Karaibskim.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki