FANDOM

Żądłoszczur – zwierzę, występujące w Risen. Żądłoszczury zamieszkują one niemal całą Farangę. Występują przeważnie w grupach składających się z dwóch do trzech osobników. Są niezwykle agresywne .Występują głównie w grupach liczących od dwóch do trzech osobników. Komunikują się za pomocą pisków, które z siebie wydają.

Wygląd

Są to gryzonie przypominające skrzyżowanie jeża ze szczurem o lekko brązowej barwie. Mają około metr wysokości i metr długości.

Walka

Jeśli ktoś zanadto się do nich zbliży, wysuną z grzbietów długie, ostre żądła, zanim zaczną swój atak. Są bardzo ruchliwe, wyczuwają zapach mięsa, które najbardziej lubią spożywać. Podczas walki próbują "nadziać" ofiarę na kolce bądź ją staranować. Zasięg jego ataku nie jest duży. Atakuję za pomocą swoich długich, ostrych żądeł, wystających z grzbietów w czasie walki oraz swojej paszczy z zębami. Żądłoszczury są zwinne i zadają słabo opancerzonym wojownikom paskudne rany. Jednak nie są szczególnie silnie, mogą sprawiać kłopoty tylko na początkującym. Atakują małym stadem. Ich pisk jest również charakterystyczny przy walce.

Sposób pokonania

Można je pokonać większego wysiłku. Wystarczy uderzyć je mniej więcej pięć razy, ale dosyć szybko, gdyż mogą zdążyć zrobić unik bądź zaatakować.

Risen I

Bezimienny po ich zabiciu może z nich wyciągnąć jedną sztukę surowego mięsa i przy pomocy łamacza żądeł oraz odpowiedniej umiejętności, jedno żądło. Na wyspie występują także inne rodzaje żądłoszczurów - młode i czmychające żądłoszczury.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki