FANDOM

Świątynia Powietrza – świątynia występująca w dodatku DLC Świątynia Powietrza do Risen 2: Mroczne Wody. Zbudowano ją na górze na Wyspie Sztormów. Wejście do niej chronione jest magicznną barierą. Aby ją zniszczyć trzeba zapieczętować magiczne gejzery położone w drodze do świątyni. W środku znajduje się grota z gniazdem gargulców i kilka sal z kosztownościami strzażonych przez nieumarłych. Wygląda podobnie jak większość Indiańskich świątyń na Wyspach Południowych i Arborei.

Przed akcją gry

Zbudowały ją najpewniej gargulce ponad tysiąc lat przed akcją serii Risen. W czasach chaosu (najpewniej gdy Władcy Tytanów niszczyli świat) skrzydlate stwory schroniły się w niej by przetrwać.

Risen 2: Mroczne Wody - Świątynia Powietrza

Mara przebudziła i przejęła władzę nad gargulcami. Pozostawiła na wyspie swego sługę, generała, by ten miał oko na wyspę. Kilka dni później Bezimienny i Eldric przybyli, by zniszczyć plagę latających stworów. Zneutralizowali magiczną barierę, zabili generała i zniszczyli gniazdo gargulców znajdujące się we wnętrzu świątyni.

Dalsze losy

Po zniszczeniu plagi gargulców najpewniej stoi pusta.

Ciekawostki

  • Obecność nieumarłych w środku świątyni może świadczyć o tym że gargulce używały ludzi jako swe sługi bądź niewolników.